Den eneste ene
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej cyberhus, jeg har et problem der fylder ret meget i min hverdag. Der er en pige i min klasse som jeg virkelig godt kan lide. Hver gang jeg kommer ind i klassen og ser hende er det som om jeg springer et hjerteslag over. Jeg er bare ikke sikker på om hun kan lide mig. Hun har skrevet til mig at jeg betyder meget for hende, men jeg er bare ikke helt sikker. Jeg er en af hendes bedste venner men er virkelig forvirret. Det er virkelig svært at skulle arbejde sammen med hende i opgaver fordi jeg ikke tør røre hende. Hilsen mig

Svar:
Kære du
Jeg synes det lyder som om at du er smask forelsket i hende her pigen fra din klasse. Når man går rundt og tænker så meget på en pige, så fylder det alt og både ens tanker og krop opfører sig lidt anderledes end normalt. Derfor kan jeg godt forstå hvis det er lidt svært at finde ud af hvad du skal gøre. I er bedste venner og derfor er det ikke til at vide om hun kan lide dig som en ven eller mere end det.
Jeg tænker at det kunne være en rigtig god ide at du måske fandt ud af om hun kan lide dig mere end som venner. Jeg synes der er to ting som du kan afprøve. For det første kan du spørge en af hendes veninder fra klassen, om hun tror at din veninde kan lide dig. På den måde finder du ud af om hun føler noget for dig, uden at spørge hende selv.
Men hvis du har modet til det, kunne det også være vildt sejt hvis du turde spørge hende selv, om hun kan lide dig. Mange piger kan faktisk rigtig godt lide at drenge bare spørger. Ved at spørge hende selv, får du også det mest ærlige svar.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med at finde ud af hvad hende her pigen synes om dig.
Kærlig hilsen Marianne