Den dreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Kære brevkasse
Jeg er en pige på 12 år og bliver 13 til november. Jeg ved ikke hvad jeg føler for denne dreng, vi har vært kærester engang før og der følte jeg mig som en prinsesse. Men så slog vi op og hele min verden gik i stykker og i stå. Vi blev bedste venner efter noget tid. Vi skrev sammen en dag, og han bedte mig om og sende bryst billeder og det gjorde jeg. ( Han går i 8. Og er 14 år ) Dagen efter var vi sammen om aften og, han rørte mine bryster og kyssede mig og vi flettede finger. Han sagde han ville give mig finger men jeg takkede pænt nej. Han blev sur over det og gad ikke svarer mig i nogle timer, men jeg skrev til ham om han var sur? Og han skrev han ikke var sur. Efter det er han blevet iskold. Hvis man skriver til ham stadig svarer han ikke. Og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Dengang jeg skulle sende de billeder skrev han, han elsker mig osv. Hvad skal jeg gøre? Nu har han stadig de billeder g vil ikke slette dem. Jeg ved ikke hvad jeg føler for ham, jeg er sur på ham men vil ikke give slip på ham. Hvad skal jeg gøre/sig? Håber virkelig du kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre og hvad jeg føler og hvad jeg skal gøre med drengen
Kærligt hilsen Victoria

Svar:
Hej med dig
Hvor er det sejt at du skriver herind og gerne vil have et råd. Det er meget forståeligt, at du ikke helt kan finde ud af, hvad du skal gøre. Nogle gange kan man have brug for nogle tanker fra andre, og det vil jeg rigtig gerne give dig. Så håber jeg, du kan bruge dem.
Når man er vild med en dreng, så kan man have lyst til at gøre alt muligt for at gøre ham glad. Det kan f.eks. være at sende billeder og lade ham røre forskellige steder på kroppen. Det kan være svært at sige fra, og det lyder som om, du også har oplevet det. Jeg vil dig sige, at det er helt helt naturligt, men at det er meget flot, at du sagde nej til at få finger, når du ikke havde mod på det! Når jeg læser dit brev, så får jeg en fornemmelse af, at drengen mest er interesseret i at få billeder og være fysiske sammen. Det er ikke unormalt, at det kan være det mest spændende for drenge. Men det lyder som om, han ikke behandler dig særlig pænt, når han ikke svarer på dine beskeder. Og det kan jeg godt forstå, at du bliver ked af og sur over - og samtidig har svært ved at gove slip på ham. Du fortjener også helt sikkert at blive behandlet godt og føle, at en dreng gider dig og behandler sig pænt.
Generelt kan det være svært at finde ud af det med kærligheden, og hvad der lige sker. Og du er ikke den eneste, som har mødt en dreng, som du ikke kan gennemskue. Når man skriver sammen ind imellem, selvom man har slået op, så kan det godt blive forvirrende. Det kan det især, hvis man ikke har snakket om, hvad man vil med hinanden. Det kunne måske være godt for dig at tage en snak med ham her drengen, sådan at du kan finde ud af, hvad han egentlig vil med dig. Det kan være en god ting at spørge ham, sådan at du kan komme videre derfra. Hvis han har lyst til at blive kærester eller venner igen, så kan I snakke om, hvordan I kan gøre det bedst muligt for jer begge to. Og hvis han ikke vil noget seriøst med dig, så ved du det, og så kan du begynde at komme videre. Det kan være hårdt at skulle åbne op for sådan en snak, og det er måske ikke det, som du har mest lyst til. Det er bare sådan, at det er ham, som bedst ved, hvad han vil og tænker. Du kan også vælge at tage afstand til ham og holde op med at kontakte ham. På den måde kan du undgå at blive såret, når han ikke svarer - for det kan gøre så ondt hver eneste gang. I stedet for at skrive til ham, kan du skrive til en veninde eller gå en tur, sætte noget musik på eller lave noget, som kan få tankerne et andet sted hen. Med tiden vil du opleve, at det bliver nemmere og nemmere at lade ham være, og så vil det ikke gøre så ondt ligeså tit.
Når man går igennem sådan nogle perioder, som du oplever lige nu, så kan det være dejligt at have nogen at snakke med. Måske har du en veninde, som du kan fortælle situationen til. På den måde har du altid en, som du kan læsse af hos, når det går godt og når det går svært. Det kan også være dejligt at få en andens tanker eller bare få en lille, opmuntrende sms en gang imellem. Du kan også overveje at skrive med andre unge om det her på Cyberhus, hvor du kan stille spørgsmål ind i debatten og få svar fra både drenge og piger.
Jeg håber, du finder ud af, hvad der er det bedste for dig at gøre. Det er en svær situation, som kræver at du mærker godt efter, hvad du har det godt med - og samtidig at du passer godt på dig selv, så du ikke skal gå og være ked af det hele tiden.
Venlig Hilsen
Mai