del 2 af er det at være unormal
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hejsa igen først vil jeg lige sige undskyld jeg skriver igen.... som i kan se har jeg skrevet snoget med at jeg godt kunne lide min danselære(det kan jeg stadig) ehmm idag var jeg til hip hop og min danselære var der self. da jeg så ham blev jeg mega rød i hovedt det var virkelig pinligt og undskyld jeg siger det men det hjalp ikke særlig meget det i skrev tilbage:( da jeg så ham kunne jeg endnu mere lide ham hvad skal jeg gøre håber i gider at hjælpe miig hilsen miiig:(

Svar:
Hej igen :)
Det er rigtig godt, du skriver tilbage, det behøver du slet ikke at undskylde. Det er helt ok, at du ikke lige umiddelbart kunne bruge svaret, så det er super godt, du spørger igen.
Jeg kan godt høre på dig, at du virkelig godt kan lide ham, og det fylder meget i dit liv lige nu.  Det du fortæller med, at du blev rød i hovedet og det føltes pinligt, er helt normalt, når man er forelsket. Og ja, det er selvfølgelig ikke særligt fedt at opleve, det forstår jeg udmærket.
Når man er forelsket kan man også opleve at få hjertebanken, en masse sommerfugle i maven og føle sig helt svag i knæene. Det føles som om, man svæver på en lyserød sky og man er helt glad indeni. Samtidig kan det også være rigtig forvirrende, det kan være svært at tænke på andet end det og ham.
Jeg kan sagtens forstå, at det kan være svært for dig at gå rundt med alle de her følelser og ikke helt vide, hvad du skal stille op med dem. Når man er forelsket, så suser tanker og følelser jo rundt i kroppen. Og hvad gør vi så lige ved det?!! Jeg prøver lige at skrive nogle ideer til dig, måske kan du bruge dem:
1) Jeg tror, at det kan hjælpe at skrive dine tanker og følelser ned i en dagbog, det kan give lidt ro indeni.
2) Du kan snakke med dine veninder, om de har oplevet det samme, måske har de nogle ideer til, hvad du kan gøre.
3) Jeg synes også, det er en god ide at snakke med en voksen, en voksen som kender dig i virkeligheden... din mor eller far eller en anden voksen som du kan lide at snakke med. Fordi de også har prøvet at være forelsket, da de var teenagere og måske kan du bruge deres erfaringer til noget.
4) Du kan også skrive herind på chatten fra kl. 14-19, hvor der sidder en voksen, der kan snakke lidt mere med dig om det her. Her er du anonym og måske ville det være rart for dig.
5) Du kan også stille dit spørgsmål inde i teenagedebatten her i Cyberhus, hvor andre unge kan læse dit spørgsmål og skrive om deres erfaringer med forelskelse, eller hvis de har nogle gode ideer om, hvad du kan gøre.
Jeg sender en artikel fra Vi Unge med, som fortæller om forelskelse.
Jeg håber du kan bruge mit svar..
Mange hilsner
Rikke