De går bag min ryg!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej! Jeg har virkelig brug for at komme ud med mine tanker, og få et råd! Det er nu sådan at mig og min (eks) bedsteveninde blev uvenner for lidt tid siden, grunden er ikke nødvendig at sige her. Min eks bve, som vi bare kalder for A, hun havde noget med en dreng, som vi kalder B, og det havde jeg så fået afvide fra hende lige før hun tog til Island. (På dette tidspunkt var vi kun gode veninder). Men så kommer der så en festival,der hvor A og B bor, vi bor ikke samme sted, og til den festival begynder mig og B at have noget kørende og det har varet helt til ca. en måned siden. A fortalte mig lidt efter at mig og B startede at have noget sammen, at hun havde haft noget med ham før. Jeg følte mig straks dårligt, men hun sagde det var i orden og at hun ikke ville ødelægge noget, så jeg troede jo at alting var godt! Mig og B havde så noget kørende i ca. 2 måneder, hvor efter det sluttede. Hele denne tid, så tror jeg at A har kunnet lide B, men hun har bare intet sagt^^ A har dog lovet mig at hun aldrig ville finde på at få noget med B igen, fordi hun ikke ville gøre det imod mig. Mig og B blev for noget tid siden lidt uvenner, men vi fandt udaf noget og valgte at kun være veninder i noget tid, og det fungerede også ret fint. Vi skriver så lidt sammen, men hun bliver ved med at snakke om B og fortælle hvad han har sagt til hende eller noget sødt som han har gjort. B har selv set noget af det hun har skrevet, og han har sagt at det ikke var noget særligt og at han ikke vil have hende. (Han har set det efter, at mig og han stoppede med at have noget kørende) Så kommer det store problem! En af mine bedstevenner har fortalt mig at B og A har planlagt at "lade som om" at de har noget kørende, kun for at gøre mig jaluox! Jeg fatter virkelig ikke at A kunne gøre det imod mig! A sagde så sent som IGÅR at hun ikke ville havde noget med B, fordi at hun stadig ville holde sit løfte. Jeg kan bare virkelig ikke stole på A, og jeg fatter ikke hvordan hun kan være en SÅ dårlig veninde.. Er bare virkelig skuffet over hende.. og ved slet ikke hvad jeg skal gøre.. Prøver stadig at kommer over B, det er bare virkelig svært.. Jeg var hans første rigtig forelskelse, og det føltes bare som noget særligt.. Jeg tror ikke på at det kan ende sådan, og jeg føler bare at det ikke er afsluttet helt.. og jeg tror også på at B er anderledes end han lader til at være.. Han var VIRKELIG sød imod mig..

Svar:
Hejsa,
Tak for dit brev og dit spørgsmål.
Jeg tror at de fleste mennesker har følt som du har, eller vil komme til det, på et tidspunkt i deres liv. Følelsen af svigt, og jalousi er noget af det hårdeste, og sværeste.
Det første jeg tænker er, at hvis A og B virkelig har aftalt at lade som om de har noget kørende, for at gøre dig jaloux - uden at du har gjort dem noget - så synes jeg måske du skal overveje om du overhovedet har lyst til at være venner med nogle af dem.
Hvis du har behov for en afklaring, for at kunne komme videre, vil det måske være en god ide at spørge A direkte, hvorfor hun taler meget om B, og om hun forsøger at gøre dig jaloux, fordi at det er den følelse du har. Hvis du spørger på en åben og ubebrejdende måde, er der større chance for at du får et ærligt svar. Og et ærligt svar, er lige præcis det jeg tror du har mest brug for.
Min anden tanke er, at der måske var en grund til at det sluttede mellem dig og B. At det alligevel ikke var det rigtige for enten ham eller dig, og dermed ikke det rigtige for nogen af jer i længden. Det synes jeg du skal prøve at holde fast i. Hvis B virkelig var den rigtige for dig, så ville han aldrig bevidst gøre dig jaloux.
Selvom han måske lige nu føles som den rigtige, så er det temmelig sikkert at der dukker en anden op, som kommer til at føles endnu mere rigtig.
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, og jeg ønsker dig held og lykke med alt.
De bedste hilsener
Stine