De går bag min ryg
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej! Jeg har virkelig brug for at komme ud med mine tanker, og få et råd! Det er nu sådan at mig og min (eks) bedsteveninde blev uvenner for lidt tid siden, grunden er ikke nødvendig at sige her. Min eks bve, som vi bare kalder for A, hun havde noget med en dreng, som vi kalder B, og det havde jeg så fået afvide fra hende lige før hun tog til Island. (På dette tidspunkt var vi kun gode veninder). Men så kommer der så en festival,der hvor A og B bor, vi bor ikke samme sted, og til den festival begynder mig og B at have noget kørende og det har varet helt til ca. en måned siden. A fortalte mig lidt efter at mig og B startede at have noget sammen, at hun havde haft noget med ham før. Jeg følte mig straks dårligt, men hun sagde det var i orden og at hun ikke ville ødelægge noget, så jeg troede jo at alting var godt! Mig og B havde så noget kørende i ca. 2 måneder, hvor efter det sluttede. Hele denne tid, så tror jeg at A har kunnet lide B, men hun har bare intet sagt^^ A har dog lovet mig at hun aldrig ville finde på at få noget med B igen, fordi hun ikke ville gøre det imod mig. Mig og B blev for noget tid siden lidt uvenner, men vi fandt udaf noget og valgte at kun være veninder i noget tid, og det fungerede også ret fint. Vi skriver så lidt sammen, men hun bliver ved med at snakke om B og fortælle hvad han har sagt til hende eller noget sødt som han har gjort. B har selv set noget af det hun har skrevet, og han har sagt at det ikke var noget særligt og at han ikke vil have hende. (Han har set det efter, at mig og han stoppede med at have noget kørende) Så kommer det store problem! En af mine bedstevenner har fortalt mig at B og A har planlagt at "lade som om" at de har noget kørende, kun for at gøre mig jaluox! Jeg fatter virkelig ikke at A kunne gøre det imod mig! A sagde så sent som IGÅR at hun ikke ville havde noget med B, fordi at hun stadig ville holde sit løfte. Jeg kan bare virkelig ikke stole på A, og jeg fatter ikke hvordan hun kan være en SÅ dårlig veninde.. Er bare virkelig skuffet over hende.. og ved slet ikke hvad jeg skal gøre.. Prøver stadig at kommer over B, det er bare virkelig svært.. Jeg var hans første rigtig forelskelse, og det føltes bare som noget særligt.. Jeg tror ikke på at det kan ende sådan, og jeg føler bare at det ikke er afsluttet helt.. og jeg tror også på at B er anderledes end han lader til at være.. Han var VIRKELIG sød imod mig..

Svar:
Normal
0
21
false
DA
X-NONE
Kære dig
Jeg forstår godt at du har brug for at komme ud med dine tanker, for det er ikke rart at gå rundt og føle sig ked af det over sin ekskæreste og  på samme tid skuffet over sin veninde.
Det lyder på dig som om du føler dig svigtet af både din veninde og din eks-kæreste. Og den følelse forstår jeg godt du har, for det undrer også mig at de har gjort det her overfor dig. Særligt når du siger at dig og B har haft det dejligt sammen, og A har lovet ikke at gøre noget. Derfor kommer jeg til at tænke på, om du er sikker på at det din bedsteveninde sagde er helt rigtigt. Du fortæller at din bedsteveninde har fortalt at A og B med vilje ville gøre dig jaloux. Jeg tror ikke at hun lyver, men måske har hun hørt forkert, har hørt et rygte eller noget helt tredje. Nogle gange kan det være en meget god ide at spørge dem selv, om det er rigtigt. For tænkt hvis det ikke er rigtigt, og du så går rundt og er ked af det uden grund.
Netop derfor tænker jeg at det kunne være en god ide at snakke med A og B for at finde ud af om de har gjort det med vilje eller ej. Du kan måske fortælle dem hvad du har hørt og at det har gjort dig rigtig ked af det og skuffet. Hvis det er lidt svært at sige det til dem ansigt til ansigt, kunne det være en ide at skrive en mail eller en sms.
Hvis det er rigtigt at de har gjort det her for at gøre dig jaloux, så synes jeg ikke det lyder som nogle særligt gode venner. Og du skal måske overveje, om du har lyst til at snakke med dem fremover, hvis de kan få dig til at få de her ubehagelige følelser. Jeg er sikker på at der er andre venner, der ikke kunne finde på at gøre det her, og så er det da sjovere at bruge tid med dem.
Jeg håber du finder ud af hvad du skal gøre og at du kunne bruge mit svar.
Venlig hilsen Marianne
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:none;
text-autospace:ideograph-other;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}