De begynder at...
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Brevkasse!
Jeg er meget populær blandt drengene i min klasse, og drengene har altid gået rundt og joket med det, da det er noget mange af dem har tilfælles. Men nu vil de gerne vide om jeg også kan lide dem .. og jeg er ikke vildt meget fan af teenagere på min alder, der går rundt med en kæreste under armen. Nå men, jeg kan ikke lide nogen af dem, og jeeg vil ikke såre dem! Da de er nogle vildt søde venner!! :/ Så hvad skal jeg sige til dem at de bliver mega meget såret? ;(
- Jeg håber at i kan hjælpe!

Svar:
Hej med dig.
Det er rigtig dejligt at høre, at du trives godt med drengene i din klasse. Det er også rigtig fint, at du ikke vil såre dem og derfor skriver herind med dit spørgsmål.
Jeg kan godt forstå, at du synes, det er lidt svært at skulle sige til dem, at du ikke kan lide nogen af dem og helst bare vil være venner med dem. Det er aldrig nemt, når man føler, man ikke kan gengælde en andens følelser for en.
Jeg tror godt, du kan sige det til dem, uden at de bliver såret. Når du snakker med dem, synes jeg, du skal holde fast i det gode ved dem. Du skriver, at du synes, de er nogle søde venner. Måske kan du sige til dem, at du er glad for at være deres ven og derfor ikke har lyst til, at det skal blive til mere. Jeg tror ikke, at du behøver sige til dem, at du slet ikke kan lide dem. Du kan sagtens afvise dem på en god måde ved at sige, at du nok mest kan lide dem på vennemåden.
Der kan selvfølgelig godt være, at nogen af dem bliver sårede, fordi de havde håbet, du kunne lide dem på samme måde, som de kan lide dig. Det vil nok altid være hårdt at få af vide, at nogle følelser ikke er gengældte. Hvis du afviser dem på en sød måde, tror jeg hurtigt, de vil komme sig over det, så I kan fortsætte med at være venner.
Jeg håber, du kan bruge mit svar og ønsker dig held og lykke med at få det sagt til drengene.
Vh. Matilde