Danselærer
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Davs Cyberhus! Jeg er begyndt til dans for ca. 1 år siden. Jeg kan rigtig godt li' det! Men jeg har et problem. Jeg er forelsket i min danselærer som er ca. 4 år ældre én mig. Han er mega god til at danse og helt vildt lækker. Han ved godt at jeg kan li' ham. Vi har også være sammen nogen gange hvor vi så film og havde det mega hyggeligt! Kan man godt være kærester med sin danselærer? Jeg ved godt at man ikk' må være kærester med sin skolelærer men det her er jo ikk' helt det samme. Er det? Håber i vil svare.

Svar:
Hej med dig.
Det lyder da dejligt at I hygger jer sammen og jeg kan godt forstå du spørger om det er helt okay, når han er din danselærer.
Jeg kan godt forestille at han må være en man forelsker sig i, når han er ældre end dig, er lækker og er rigtig sød. Det er meget naturligt at en pige i din alder bliver facineret af en lidt ældre fyr. Det er der som sådan ikke noget galt i.
Jeg synes alligevel ikke det er okay at han er sammen med dig, fordi han netop er så mange år ældre end dig og fordi han er din danselærer. Hvis han havde været 18 år, så havde det faktisk været ulovligt. Denne regel er lavet, for netop at passe på en pige som dig.
Han er også over den seksuelle lavalder, som er 15 år og det er du ikke. Derfor er det faktisk ulovligt for ham at have sex med dig, fordi du er under 15. Sex er ikke bare samleje, men også at røre ved hinandens kønsdele, analsex, blowjob osv. Jeg ved godt at I måske ikke er der endnu, men jeg synes du skal tænke over, hvordan du vil forholde dig til det. Rent seksuelt er han måske også længere fremme end dig og det kan være han er klar til flere ting end du er. Jeg synes det vigtigt du passer på dig selv.
Så her til sidst vil jeg gerne sige, at jeg godt kan forstå du bliver forelsket i ham og det kan måske være svært at lade være med at være sammen med ham. Men jeg synes faktisk ikke det er så smart at I skal være kærester, fordi han er så meget ældre end dig og at du ikke selv er ældre. Jeg synes også det ville være godt, hvis du tog en snak med dine forældre om det, også for at passe på dig selv.
De bedste hilsner Sine