Dårlig humør
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Jeg har virkelig dårlig humór ( staves) jeg griner ikke så nemt af ting, der skal meget til... det er irreterende, jeg vil gerne være sjov og grine at ting... HVORDAN?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå at du gerne vil have det sjovt og grine- det er skønt og dejligt og noget vi alle har brug for en gang i mellem.
Når man kommer i puberteten og er teenager så oplever mange at det begynder at være lidt sværere at have det sjovt hele tiden, som man kunne da man var yngre. Det har noget at gøre med at man begynder at tænke lidt mere over alt, man bliver mere alvorlig og kan blive ked af det fra det ene øjeblik til det andet. Derfor kan det være lidt mere svært at grine hele tiden og have det sjovt, fordi man også er vred, ked af det og irriteret ind i mellem. Det er altså meget almindeligt at det bliver sværere at have det sjovt når man er teenager. Men samtidig er det jo sundt og godt at grine og hvis man aldrig gør det, så er det måke en god ide at begynde at finde ud af hvad der skal til for at man har det sjovt.
Vi mennesker har meget forskellig slags humor og humør. Nogle griner af noget, mens andre af noget helt andet. Det kan være at du skal finde ud af hvad du synes er sjovt. Prøv at se forskellige komedier, comedy-shows og læg mærke til hvilke personer i din klasse eller familie du synes er sjove. Det kan være at du skal læse nogle jokes og se sjove programmer, så du på en eller anden måde kan se om der er noget du synes der er sjovt.
Jeg håber du snart finder noget der kan få dig til at grine igen.
Venlig hilsen Marianne