Crush
brevkassespørgsmål af
Freja
14 år
Hjælp! jeg har set en dreng som jeg synes er lækker og jeg vil gerne lære ham at kende og snakke med ham. Men jeg er for genert til at sige hej når jeg ser ham. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig
Skønt at du har fået dig et crush. Jeg tror virkelig mange kan genkende det her med at det er svært at tage det første skridt og sige noget.
Er der noget særligt ved den her dreng, som du kan bruge til at starte en snak? Har han en særlig tøjstil. Er han god til at skate. Spiller han musik, eller har han bare noget vildt cool hård. Et eller andet som du kan bruge som en åbningsreplik...så du har forberedt lidt mere end et hej.
Langt de fleste mennesker kan godt lide at få at vide at man er interesseret i dem, og de fleste kan godt lide at tale om ting som de går særlig meget op i. Så hvis du allerede nu ved, eller måske kan prøve at finde ud af hvad han interesserer sig for, så tænker jeg det kan være en god måde at starte ud på.
Det ændrer jo ikke på at det godt kan føles akavet og lidt pinligt at skulle sige noget til ham for første gang. Der tror jeg ikke rigtig der findes en nem løsning.  Du bliver nok nødt til bare at hoppe ud i det.
Det kan også være at du kan finde ham på fb eksempelvis og starte kontakten der...måske kan det føles lettere?
Hvad end du gør er det ofte det der første KÆMPE store skridt der er det sværeste. Og der er nok ikke så meget andet at gøre end at hoppe ud i det.
Held og lykke mede det
Niels-Christian