Chancen for at finde sammen med eks igen?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg er en pige på 16 år, og har lige haft en kæreste. Han har slået op med mig for ikke særligt langt tid siden, fordi han har mistet følelserne for mig. Vi er bedste venner nu, og det var vi også inden vi kom sammen. Vi har et godt venskab, vi er der for hinanden og vi holder meget af hinanden. Jeg kom ret hurtigt ovenpå igen, nok fordi jeg ved at jeg ikke har mistet ham hel. Vi er stadig nogle gange sammen, så laver vi bare ikke de kæresteting længere. Vi nyder hinandens selskab og vi snakker rigtigt godt sammen. Jeg har det helt fint med at vi ikke laver de kæresteting længere, for har også savnet det venskab vi har nu. Men gange i mellem kan jeg godt blive ked af det, nok fordi jeg savner ham som kæreste. Gange i mellem er jeg glad for at vi ikke er kærester. Det skifter meget, det skifter også meget med nogle gange så er jeg ikke jaloux på ham. Jeg tror det gik galt dengang vi var kærester, at vi var for meget sammen, altså at vi ikke havde den glæde længere. Men jeg kan nu mærke at vi har glæde af at være hinandens selskab. Jeg har lagt mærke til at han skriver meget til mig over mobilen, vi skriver også mere sammen nu end vi har gjort før. Vores venskab er noget specielt synes jeg, fordi vi har det så godt sammen og vi er der for hinanden. Men jeg er forvirret over, om han godt kan få følelser for mig igen senere hen? Jeg har ihvertfald det som han gerne vil ha' hos en pige. Hvis nu vi lige er venner et stykke tid, om vi så vil få følelser for hinanden igen... altså som om det vil gå i ring igen Jeg tænker meget på ham, altså han er der bare i min baghoved. Jeg ved heller ikke hvad det betyder om det er bare som ven eller som kæreste.

Svar:
Hej med dig.
Fedt at du har fundet en du holder rigtig meget af, det er jo en dejlig ting at have en sådan person i sit liv, og rigtig godt at du spørger hvis der er noget du bliver ved med at gå og tænke over.
Jeg vil nedenunder komme med de tanker jeg får når jeg læser det du skriver, og så håber jeg at du kan bruge de tanker til noget.
- Du spørger om han godt kan få følelser for dig igen, og til det er svaret ja. Det skal dog lige siges at jeg jo ikke kender drengen, og ikke kan sige hvad han føler, derfor kan jeg selvfølgelig ikke svare på om han kan/har følelser for dig, men det kan sagtens lade sig gøre at en dreng og pige finder sammen igen, efter de har haft slået op.
- Jeg syntes at det lyder til, at i har det godt sammen, og at i nyder at være i hinandens selskab. men hvis du på et tidspunkt selv får rigtig mange følelser for ham igen, kunne det måske være en ide at snakke med ham om hvordan du har det, og hvilke tanker du går rundt med. Det tror jeg godt du kan når i er så tætte som i er.
Håber du kan bruge det til noget, ellers skal du være så velkommen på vores chat, hvor der sidder noggen klar til at besvare dine spørgsmål.
Med venlig hilsen
David