CAP OG KASKET.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Er der foreskel på en cap og en kasket? jeg ved godt at kasket på engelsk er cap, men når man siger cap på dansk er der så foreskel? For det er jeg rimelig sikker på ..

Svar:
Hej du
Nej, det tror jeg ikke der er. Jeg er lidt på udebane, fordi det kan være forskellig slang alt efter, hvor i landet du bor. Jeg tror bare det danske sprog udvikler sig og derfor tager vi flere og flere engelske udtryk og ord til os, selvom vi sagtens kunne bruge et dansk ord for den samme ting.
En forskel kan være hvis man siger cap, kan det være at fronten på kasketten ikke er bøjet og dermed ligner du mere en amerikansk rapper. Lidt mere gangster agtigt ;) Og så siger man det på engelsk, fordi det lyder lidt sejere. Og en kasket er det "gamle" danske udtryk og derfor taler man der om den normale kasket, hvor fronten er buet.
Det er et gæt, men håber du kan bruge mit svar ellers så kan du prøve at gå ned i en tøj/skater butik og spørge dem om de ved det.
Eller også så prøv at spørge den person, der siger cap om, han mener en helt normal kasket.
Mvh Miriam