Bus fyr
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Brevkasse
Jeg er lidt i tvivl, fordi... en fyr i bussen smilede til mig hele sidste uge, og i fredags tænkte jeg at jeg ville sætte mig ved ham! Det gik fint vi snakkede i lang tid, han virkede rigtig sød! Men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre nu, han sad, i går nederst i bussen gik ikke ned til ham, men da jeg gik ud af bussen smilede han til mig! Han var ikke med i dag tror jeg, men hvad gør jeg? Regner ikke med noget, men vil heller ikke være skylden til det ikke blev til noget! Ved godt det er lidt latterligt men kan ikke tænke på andet!
Håber at høre fra jer!
Venlig Hilsen
Mig

Svar:
Hej "Mig".
Det lyder som om, du har haft en rigtig dejlig oplevelse i bussen. Først vil jeg sige til dig, at jeg synes, det er utrolig modigt af dig, at du har sat dig ned ved siden af fyren og generelt har turde tage kontakt til ham, selvom du ikke kender ham. Det kan være svært at gøre sådan nogle ting, men det er sjældent, man fortryder, man gjorde det, for det fører tit til nogle utrolig gode oplevelser som den, du har haft med fyren.
Jeg synes bestemt ikke, det er mærkeligt, at du ikke kan tænke på andet. Nogle gange bliver vi bare så begejstrede og overvældede af andre personer, at alt andet bliver mindre interessant. Det må have været en skøn oplevelse at se ham smile til dig, smile tilbage til ham, snakke med ham og finde ud af, at han er sød. Jeg kan godt forstå, du ikke vil lade ham "slippe væk", men jeg kan også godt forstå, det ikke er helt ligetil at vide, hvad næste skridt skal være.
Jeg har nogle idéer til dig, som du måske kan bruge:
1)
Jeg tænker, du måske har fået nogle ting af vide om ham, da I snakkede sammen? Måske ved du, hvor han går i skole, arbejder eller bare, hvor det er, han tager hen med bussen? Hvis det er et sted, du kender til, og som også vil være naturligt for dig at besøge, kan du måske prøve at tage derhen og være heldig at støde på ham der. Det kan også være, han har fortalt dig sit navn eller noget andet om sig selv, som kan føre dig til ham fx via Facebook. Hvis du finder ham på Facebook, kan du prøve at skrive en privat besked til ham og sige tak for den hyggelige snak eller noget andet i den stil. På den måde kan det være, I kommer til at skrive lidt sammen og lærer hinanden bedre at kende.
2)
Bliv ved med at smil til ham og sæt dig endelig ned til ham igen. Det lyder som om, han også synes, det er hyggeligt at tale med dig, så jeg tror ikke, du skal være bange for, at han ikke vil have dit selskab i bussen. Næste gang du gør det, kan det være, du skal forsøge enten at få hans nummer eller hans navn, så du bagefter kan skrive til ham. Nogle piger kan have lidt svært ved at tage sådan et initiativ, men de fleste drenge kan faktisk godt lide, når pigerne gør det.
3)
Husk dig selv på, at det værste, der kan ske, er, at du på et tidspunkt bliver afvist... og er det egentlig så slemt? Gennem livet får vi nogle chancer for at lære spændende mennesker at kende. De fleste gange vil det andet menneske også være åben over for et nyt venskab, en ny kæreste eller bare en god bussnak, så det er ofte forsøget værd at tage initiativ til at snakke og lære hinanden bedre at kende. Tit er det faktisk sådan, at vi kun fortryder de ting, vi ikke gjorde.
4)
Det lyder som om, I begge jævnligt er med bussen, og at du derfor har rig mulighed for at møde ham der. Tag det derfor stille og roligt og se, hvordan tingene udvikler sig. Måske er det en dag ham, der sætter sig ved dig?
Jeg ønsker dig held og lykke med fyren og håber, du bliver ved med at bevare din friske tilgang til tingene.
Kh. Matilde