bumserne..
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg har de sidste 4 år haft bumser.. De har været meget værre end det er nu, men jeg har sådan nogle små nogle, som aldrig rigtigt bliver store de forsvinder bare og så kommer der nogle nye. Hvad skal jeg gøre for at få de sidste væk? Og hvor langt tid tager det ca? Hilsen CHJ

Svar:
Hej CHJ
Bumser er helt almindelig, når man er teenager og kan opstå af forskellige årsager. Især i teenageårene, hvor du udvikler dig påvirkes dine hormoner og det kan blandt andet kan give uren hud. Desuden kan alt fra stress, den mad du spiser, og om der er noget du ikke kan tåle osv. påvirke fedt -og talgproduktion i ansigtet, som kan give bumser eller talgknopper, som det muligvis også kan være.
Du kan prøve at bruge en ansigtscrub for at få de døde hudceller væk, så porrerne ikke bliver tilstoppet. Det er godt, hvis du vasker dit ansigt 1 gang hver dag, og bruger en creme bagefter, fordi ellers begynder kroppen af producere ekstra talg og fedt og så kan de små porrer i huden som sagt let blive tilstoppet og så kommer bumserne eller talgknopperne jo bare igen.
Hvor hurtigt din hud bliver helt ren afhænger lidt af, hvad årsagen er, fordi hvis du er stresset, så kræver det, du arbejder med nogle flere ting i forhold til dig selv og din hverdag end hvis det bare handler om, at du lige skal vaske dit ansigt dagligt. Så lige umiddelbart er det svært at svare på, hvornår de går væk.
Jeg håber det var svar nok og held og lykke med det.
Mvh Miriam