Bums..
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Heej!
Jeg havde en bums på næsen i vildt lang tid.. Fra Oktober til slutningen af December, tror jeg.. Men nu er der bare en plet fra,
hvor bumsen har siddet. Sådan en lille grå plet. Men det gider ikke gå væk? Hvad kan jeg gøre for at fjerne den?
På forhånd tak :D

Svar:
Hej med dig.
Øv hvor træls, at du har haft en bums i så lang tid, og at der nu er en lille plet der, hvor den har siddet. Mange teenagere døjer med bumser og "rester" efter bumser, så derfor er det helt naturligt, at du også gør.
Når man har haft en bums, vil der ofte komme et lille ar eller noget andet på det sted, bumsen har været. Det er ikke sikkert, det forsvinder helt, men for det meste bliver det mindre tydeligt med tiden. De fleste dækker det til med en dækstift, som du kan købe enten i Matas, på Apoteket eller i større supermarkeder. Hver morgen kan du dække den grå plet med dækstiften, og så vil folk ikke lægge mærke til det mere. Jeg tror ikke, du kan gøre noget for at få pletten til at gå helt væk udover at give det tid.
Både i Matas og på Apoteket har de ansatte rigtig meget viden om netop det, du skriver om her. Jeg vil derfor råde dig til at spørge dem til råds.
Det kan også være, din mor eller far har en god idé til et produkt, du kan bruge. Hvis du har mod på det, kan du høre dem herom.
Kh. Matilde