brystmål
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej :) Jeg skriver herind fordi jeg bare gerne vil vide lidt om det med bryster og bh. Mit brystmål er på brysterne : 75 cm og nedenom brysterne : 69 cm kan man så godt bruge bh eller vil det skade dem og hvilken størrelse burde jeg gå efter ?? vh den lidt forvirrede

Svar:
Hej!
Først rigtig godt du skriver herind :) Dernæst så kan det aldrig skade at gå med eller uden BH. Når man begynder at udvikle bryster kan det være rart med støtte og derfor helt naturligt at man begynder at bruge en form for støtter alt fra bøjlebh til sportbh. Som du helt rigtig har gjort skal man måle omkredsen under brystet og henover brystet.
Omkredsen er tallet du skal kigge efter. Og det tal du får henover brystet er den skål dvs. bogstavet du skal bruge. Det lyder som om du skal bruge en 70 B. 70 er altså omkredsen (man runder til det nærmeste) og B er skål størrelsen. Jeg synes, du skal tage i en undertøjsbutik og få dem til at mål og hjælpe dig med den helt rigtige størrelse, da det også kan variere fra undertøjsmærke og model, hvilken størrelse du skal bruge. Du kan også selv gå ind og prøve dig lidt frem og se om du skal en størrelse om eller ned!
Jeg håber det var hjælp nok!
Mvh Miriam