brunt menstruation eller hvad?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej jeg en pige på 16, jeg har ikke fåer min mens. endnu men her den anden dag kom der noget rød brunt ud af mig, jeg har aldrig haft det før, er det mens.? eller er det bare udflåd? det skal lige siges at det er helt mørkt og ikke gennemsigtigt

Svar:
Hej med dig!
Det lyder som du har fået din menstruation. Det er helt normalt, at man først får noget brunt mere udflådlignende de første gange. Du kan begynde at gå med trusseindlæg eller bind eller tamponer alt efter, hvor kraftigt det er. Prøv dig lidt frem:)
Det kan sagten fortsætte sådan i noget tid, inden du begynder at få kraftigere og mere rødt blod. Det kan også være du ikke får regelmæssig menstruation dvs. en gang om måneden, men kun hver 3. måned. Det kan sagtens være meget uregelmæssigt i starten, hvilket også er helt normalt. Hvis du har brug for at tale med nogen kan du måske fortælle din mor det eller en veninde. Det kan være godt at have nogen at dele det med nemlig.
Mvh Miriam