Brors ven
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej ;-) jeg har et problem... Jeg tror mig og min brors ven (en af hans bedste venner) kan lide hinanden :-) og det er selfølgig godt... Men kan man godt blive kærester med sin brors ven? (De er et år større end mig) PLEASE hjælp mig!! :-)

Svar:
Hej med dig
Dejligt, at du kan lide en fyr og han måske også kan lide dig. Jeg kan godt forstå, at du kan være i tvivl om, om det man kan blive kærester med sin brors bedste ven, og jeg vil dele nogle tanker med dig her.
Det er skørt med forelskelse, og man bestemmer ikke sådan lige selv, hvem man bliver vild med. Følelser er heller ikke noget, som man nemt kan slukke for igen. Det kan derfor godt være sådan, at man bliver vild med én, som det virker mærkeligt, at man er vild med. Men der er ikke noget galt med at være vild med sin brors ven, og der vil heller ikke være noget forkert ved at blive kærester med ham, hvis han også vil det. Det kan godt være, din bror får lidt svært ved at vænne sig til tanken, men det betyder ikke, at det er forbudt område.
Med hensyn til din bror, så vil han sandsynligvis synes, at det er mærkeligt at hans bedste ven bliver kæreste med hans søster og måske vil han blive sur over det. Det er ikke nødvendigvis nemt for ham pludselig at skulle dele sin bedste ven med sin søster og måske vil han komme til at føle sig lidt til overs. Jeg tænker, at du kan gribe det an på forskellige måder: 1) Du kan overveje, om du skal snakke med ham om dine føleleser inden du siger noget til vennen, så han er forberedt på det. Det kan du gøre i et brev, en sms eller ansigt til ansigt - det kommer meget an på, hvad du har det bedst med. 2) Du kan snakke med hans ven om jeres følelser først og så kan I sammen snakke med din bror bagefter, hvis I gerne vil være kærester. Det kan være, du også selv har en god ide til en helt tredje måde at gøre det på. Der findes ikke rigtige eller forkerte måder - det handler om, at du mærker efter, hvad der føles mest rigtigt for dig, og så gør det.
Held og lykke med det hele.
Mai