bløde
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej brevkasse jeg har en pinlig problem. Hver gang jeg har menstruation så bløder jeg i hele min seng :( HVorfor sker det hele tiden?

Svar:
Hej med dig
Det lyder til at være rigtig ubehageligt, og jeg kunne forestille mig, at det også går ud over din søvn, når du har din menstruation - både tanken og frygten for at det sker, men også når det sker og du bliver vækket midt om natten og må op.
Når man ligger ned løber blodet anderledes end når man står, sidder og går og det er derfor nødvendigt at bruge et andet bind, end du bruger om dagen. Natbindet, som man kalder det, er længere bagtil end et almindeligt bind, fordi blodet netop ofte løber bagover, når du ligger ned.
Nogle sover meget uroligt og vender og drejer sig, hvilket kan gøre, at bindet sætter sig skævt og man kunne frygte at bløde i sengen, men natbind er så gode, at du ikke behøver være bange for, at det sker.
Bindet kan ved første øjekast virke enormt stort, men det er simpelthen for at sikre, at uheldene ikke sker om natten og at man netop kan vende og dreje sig uden at skulle bekymre sig.
Jeg håber ikke længere, at du bliver vækket af din menstruation om natten.
God weekend
Simone