blod for neden!
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hejsa:) jeg er en pige på tolv år som ikke rigtig ved jeg skal stille op med det! jeg bløder nogle gange når jeg tørre mig efter jeg har været på toilet. jeg har det næsten hverdag så jeg ved ikke om det er menstration eller ej? min mor siger det bare er en flænge .... men ved ikke om det er menstration eller ej please hjælp!:) knus: den forvirret:)

Svar:
Hej med dig...
Det er godt du spørger og jeg forstår godt du er i tvivl om, hvad det er. Det er da bestemt ikke rart for dig.
Jeg kan desværre ikke sige om det er menstruation eller en rift, der får det til at bløde. Men jeg synes, det er meget vigtigt, at du finder ud af det. Derfor skal du enten have fat i din egen læge eller sundhedsplejersken på din skole. Måske kan din mor hjælpe dig med at ringe til lægen eller din lærer kan hjælpe dig med at få fat i sundhedsplejersken.
Det vil være meget naturligt, hvis det er din menstruation, der er startet. Den varer som regel 4-5 dage. Det kan være meget forskelligt i starten, hvor mange dage den varer og hvornår den kommer. Hvis det er menstruation, skal du også have nogle bind, så du ikke bløder igennem. Måske din mor kan hjælpe dig med at købe nogen og fortælle dig, hvordan du bruger dem.
Jeg håber du finder ud af det snart, så du kan få ro indeni.
De bedste hilsner Rikke