bliv forfatter
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
hey. jeg vil gerne blive forfatter. og det syndes min lære det er en god ide. men som du kan se er jeg kun 11 (12 den 26 december) men skriver i min fritid. den ene historie/fantasy hedder uløkken. den handler om en pige hved navn macedes som mister sin bedste veninde i en uløkke. og macedes for skelud (ander ikke at stave det) men alse vil du hjælpe mig med hvordan man for den sendt ind til et eller andet. ikke sende den ind for mig men hjælpe mig med hvordan man gør. med venlig hilsen Emilie

Svar:
Hej Emilie
Hvor er det en spændende drøm, du har.
Man kan sende sit manuskript til alle forlag, som f.eks. Carlsen. Se deres hjemmeside og kig under om Carlsen. Du skal dog være forberedt på, at det kan være rigtig svært at få udgivet noget. Forlagene er meget kritiske, for de skal være sikre på, at bogen kan sælges.
Jeg vil derfor anbefale dig at fokusere på dét at skrive; tænke på hvordan du kan udvikle dine skriveevner. Det kan være, at du kan få din lærer til at vejlede dig og komme med respons på dét, du skriver.
Tag et kig på mine brevkassesvar, da du måske kan bruge nogle af de råd, jeg har givet til andre, som er glade for at skrive.
Hold øje åbne efter skrivekonkurrencer. Spørg evt. din bibliotekar, om det ikke kunne være en idé med en skrivekonkurrence på skolen.
Jeg håber, at du kan bruge min hjælp. Held og lykke med det.
Mange Hilsener fra Sannie