Blev afvist
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej blev afvist a en pige og hun sagde hun ik var tiltrukket af mig hvordan får jeg hinde til at blive tiltrukket af mig

Svar:
Hejsa.
Det der med at blive afvist af en pige, man godt kan lide, er bare ikke særlig rart. Forelskelse er en dejlig ting, men kan også være forvirrende og gøre ondt, hvis den man kan lide ikke er vild med en.
Og man kan ikke sådan bestemme, at en bestemt pige skal blive tiltrukket eller gøre noget bestemt så det sker. Sommetider bliver man nød til at acceptere, hvis en pige siger nej. Jeg tror ikke det er for at være led overfor dig, at hun afviste dig. Pigen var bare ærlig. Derfor skal du også respektere, hvis pigen afviser dig igen.
Men hvis nu hun ikke kender dig så godt, så kan det godt være derfor hun afviser dig. Så kan du prøve at gøre nogle ting, som vil fange pigens opmærksomhed, så I måske kan lære hinanden bedre at kende.
Du nævner ikke, hvor du kender pigen fra. Kender du hende fra skolen?  så kan du måske følges med hende til skole, hvis det er muligt. Du kan også prøve at være ekstra sød mod hende. En mulighed kunne være at spørge ind til hendes interesser fx yndlingssport eller yndlingsmusik. Piger elsker, når drenge interesserer sig for dem. Du kan også tilbyde, at hjælpe hende med nogle ting, fx bære hendes taske eller hjælpe med nogle lektier i et fag, du er god til. På den måde kan I lære hinanden bedre at kende. Hvis du tør, så kan du også købe et lille påskeæg til hende eller skrive et lille brev. I brevet kan du skrive, at du synes hun er sød, og at du gerne vil lære hende at kende.
Jeg håber, du kan bruge mine forslag, og finder ud af om pigen vil lære dig bedre at kende. Ellers må du acceptere det og ud og kigge efter andre søde piger.
Venlig hilsen
Mette