Bitch hænger på min fyr!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Jeg har været forelsket i den samme fyr i et halvt år nu og vi har noget kørende. MEN så er der så lige denne her pige i min klasse jeg plejede at kunne lide at sankke med indtil hun begyndte at provokere mig så jeg begyndte at ignore hende, så nu er hun begyndt at hænge sig op af den fyr jeg kan li'. Jeg ved ikke om det er for at få hævn? Men min anden veninde har sagt at hende den provokerende pige kan lide den fyr jeg kan li'. Efter jeg havde spurgt den provokerende pige om hun kunne lide ham, havde hun løjetmig op i ansigtet og sagt nej, og givet mig grønt lys. Syntes i jeg skal sige noget til hende eller til den fyr jeg kan li'?

Svar:
Hejsa,
Tak for dit spørgsmål - det kan være noget af et puslespil at være forelsket, så jeg håber jeg kan hjælpe dig med at få samlet brikkerne.
Jeg synes du skal tage snakken med pigen. Du skriver at du tidligere kunne lide at snakke med hende og derfor kan det godt være, at ville kunne tale sammen igen, hvis du griber det an på en stille og rolig måde. Jeg synes du skal spørge om hun har tid til at snakke med dig, og så fortælle hende at du altså virkelig er vild med den fyr, og at du føler at hun hænger op af ham.
Det er vigtigt at du gør det på en pæn måde, så hun ikke føler sig angrebet. Hvis du er venlig og sød over for hende, så er der stor chance for at hun vil respektere dit ønske om at hun ikke hænger op af ham.
Men husk også, at bare fordi din fyr taler med andre piger, er det ikke ensbetydende at han er vild med dem eller at de er vilde med ham. Det er jo okay at tale sammen - så længe man ikke er utro på nogen måde.
Du kan komme langt med at tage en stille og rolig snak og ærligt fortælle hvordan du føler - det giver respekt og medfølelse.
De bedste hilsener, og pøj pøj
fra Stine