Bisexuell søger pige venner

brevkassespørgsmål

Bisexuell søger pige venner

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 7 år 9 måneder siden

hej jeg er 15 år og jeg søger pigevenner

da jeg ik føler jeg har så mange pigevenner

Svar:

Kære dig

Tak fordi du har skrevet ind til vores brevkasse. Jeg kan forstå at du gerne vil have flere pigevenner, men at du ikke helt ved hvor eller hvordan du får flere.

Som dreng kan det nogle gange være en udfordring at blive venner med pigerne, men mit bedste råd må være at du prøver at snakke med dem. Særligt piger (i alle aldre) kan rigtig godt lide at man lytter til dem, og det kan du gøre aktivt ved at stille spørgsmål til det de fortæller og vise interesse for deres oplevelser (også selvom det måske ikke interesserer dig). Piger vil ofte også gerne snakke om følelser, så hvis du tør, kan du også fortælle om hvad du føler i forhold til forskellige ting. Du kan f.eks. finde ud af hvad pigerne i din klasse interesserer sig for - måske en bestemt app, heste, musik, aktiviteter eller kreative ting - og så kan du læse lidt på nettet om det. Så er det nemmere for dig at deltage i samtalen, og følge med i hvad de snakker om.

Jeg forestiller mig at du måske går i klasse med nogle piger, og jeg tænker også at du måske allerede ved hvem af dem som du synes er behagelige at snakke med, og hvem der ikke er. Prøv at snakke mere med dem som du godt kan lide, og foreslå f.eks. at I laver noget sammen - går i biffen eller noget andet som kunne være hyggeligt. Når man laver noget sammen, kan det være nemmere at snakke sammen, fordi man kan snakke om det man laver sammen.

Jeg vil også anbefale dig at prøve den rådgivningsside som hedder MitAssist. Det er en rådgivningsside som hovedsageligt henvender sig til drenge, og hvor du kan få gode råd fra andre drenge eller en coach. Der er helt sikkert andre drenge som får rundt med det samme spørgsmål som dig, og måske har de nogle gode bud på hvad du kan gøre.

Jeg håber du kan bruge mit svar!

Venlig Hilsen

Signe