Bh størelse...
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej! Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvilken bh størelse jeg skal bruge... Nogle af de teste jeg tager siger 75-A! Men en anden jeg tager siger den der ikke er nogle jeg kan fylde ud??? Men jeg skriver lige målende her så i måske kan hjælpe mig lidt. Lige under brydstet er jeg:77cm På det fylddigste sted er jeg:86cm Jeg er vildt træt af at mine venninder siger at jeg ikke har nogle bryster:(! De er jo også et år ældre og nogle månder... ps. Jeg købte 2 bh'er i gembrugen og prøvede dem jeg syntes den ene sad lidt strampt på mig jeg tror at det var en 70-A eller 65-A!!! Men den anden jeg købte sad godt på mig syntes jeg, det skulle vist være en 75-A. De havde nemelig klippet mærket af hvor det skulle have stået!! Og det iertere mig vildt at min venninder siger jeg ikke kan fylde dem ud, så derfor ville jeg skrive herind og finde ud af om det var sandt... p.s. svar så hurtigts som muligts kh j

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du er træt af, at dine veninder siger dine bryster er for små, for det må da virkelig være irriterende.
Faktisk er det helt normalt i din alder ikke, at man ikke kan fylde en bh helt ud. Men du er i en alder, hvor der begynder at ske store ændringer med din krop. Så hvis du selv syntes du har det godt med, at gå i en vis størrelse bh, så syntes jeg det er helt fint, du gør det. Det syntes jeg ikke,  dine veninder skal bestemme. Men hvad for en størrelse du skal bruge, er ofte forskelligt fra bh til bh. Så hvis du vil have en der passer perfekt til dig, så kan du tage i en undertøjs forretning og få det målt, så kan du sammen med ekspedienten, finde frem til den bedste for dig.
Noget du måske kunne sige til dine veninder så de stopper med, at fortælle dig du ikke fylder din bh ud. Kunne være hvis du fortæller dem, du ikke kan gøre for, du ikke har lige så store bryster og det nok er fordi du er over et år yngre end de er. Men du syntes det er mest behageligt, at gå med den størrelse bh, så derfor har du valgt og gøre det. Måske kan du også fortælle dem, du er træt af, at de siger det til dig, men det ændrer ikke, at du selv syntes du har brug for en bh, i den størrelse.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw