Bh snak.
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Jeg er en pige på 11 år. - Jeg var en dag ude og ose med min veninde, og vi gik ind i femilet. Jeg fandt så ud af at jeg kunne passe en
65B, men nu ved jeg ikke hvad jeg skal sige til min mor, syntes selv jeg har brug for Bh, da det gør ondt nå en gir mig en krammer, og
når jeg hopper :/ Problemet er at jeg nok ik er så modig... :)
kærlig hilsen Anna. :)

Svar:
Hej Anna.
Det lyder som en god idé at få en BH, når du begynder at have ondt i dine bryster.
Du kan mærke, at dine bryster er ømme, når du går, og når du får en krammer, fordi de er ved at udvikle sig til voksne bryster. Dette sker, fordi du er ved at komme i puberteten, hvor hele din pigekrop bliver til en voksen kvindes krop.
Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er svært at fortælle din mor, at du gerne vil have en BH. Der er mange piger på din alder, der har samme problem som dig, fordi de er bange for, hvad deres mor vil sige til det.
Jeg vil dog fortælle dig, at du slet ikke behøver at være nervøs for at spørge din mor, om du må få en BH.
Du må huske på, at din mor også selv har været en 11-årig pige engang, og har selv haft samme problem som dig - derfor er hun helt sikkert meget forstående. Jeg er sikker på, at hvis du fortæller hende, at dine bryster er ret ømme, og du gerne vil have en BH, at hun hellere end gerne vil tage med ud og kigge på en BH til dig.
For nogle mødre er det en stor dag, den dag de køber den første BH til deres datter. BH'er behøver slet ikke være særligt dyre. Dem fra Femilet er nok i den dyrere ende, men I kan også kigge i H&M, Bilka eller andre steder, hvor de har et rigtig stort, flot udvalg til bilige penge.
Så derfor er mit råd til dig, skynd dig at få fortalt din mor, at du godt kunne tænke dig en BH. Det er en helt naturlig ting i enhver piges liv, og det ved din mor helt sikkert også. Måske skal din mor lige vænne sig til tanken om, at du er blevet så stor, at du begynder at gå med BH, men herefter bliver det sikkert helt naturligt.
Jeg håber, at I sammen finder en god BH til dig, som du bliver glad for.
Ha' det rigtig godt
Venlig hilsen Mette