Bh eller ej
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej Cyberhus!
Jeg ved ikke helt om jeg skal begynde at går med bh eller hvornår man endelig starter med det?
Jeg har mange gange prøved en bh og mine bryster er en perfekt størelse til det, men er i tvivl om hvad min mor siger til det!
Der er et par piger fra min klasse der går med det og fra min paralel klasse, nogle af pigerne fra min klasse synes jeg skulle til at gå med det.
MVH forvirred

Svar:
Hej med dig.
Der er rigtig mange, der er forvirret over, hvornår man begynder at gå med BH.
Du skriver, at du har prøvet en BH mange gange, og at du passer den perfekt. Når man er i din alder, begynder ens bryster at udvikle sig hurtigt, og de kan godt blive ømme. Derfor kan de også have brug for en ekstra god støtte, når de vokser. Hvis dine bryster allerede nu er vokset, så de kan passe en BH-størrelse, ville jeg synes, at det var okay at få din første BH. Det lyder også til, at du ikke er den eneste af dine veninder, som er begyndt at tænke over det at bruge BH.
Det kan være rigtig svært at få fortalt ens mor, at man gerne vil have en BH. Du er hendes lille datter, som lige er begyndt at udvikle sig til en voksen kvindes krop. Det kan godt være svært for nogle mødre at forstå, at du allerede er ved at blive teenager, men jeg er sikker på, at din mor vil elske at hjælpe dig med at finde den rigtige BH-størrelse og købe din første BH sammen med dig. Det kan være at du kan tænke på at din mor selv har været i din alder og derfor husker hvordan det var da hun skulle have sin første BH. Det er helt normalt og noget alle piger begynder at gå med på et tidspunkt.
Hvis du har svært ved at få det fortalt til din mor, kan du måske vise hende det her brev, du har skrevet til mig.
Jeg håber, du kan bruge mit svar og at du snart får købt en fin BH.
Venlig hilsen Mette