BH?...
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej brevkasse. Jeg har et lille problem.. Jeg er 13 og jeg bruger kun toppe fra H&M, og det er rigtig træls. I min klasse er vi ni piger - 6 ud af dem bruger rigtig bh, og jeg gør ikke. Jeg vil så gerne. Men jeg tør ikke spørge min mor om jeg må få en. Jeg synes, at det er så pinligt at snakke om sådan nogen ting med min mor. Jeg har prøvet at måle efter en guide på Vi Unge's hjemmeside og der blev resultatet under 65A. Bagefter indtastede jeg målene på Change.com og der blev resultaterne meget anderledes: 65D. Så er det vel på med en Bh, eller hvad? Jeg tør bare ikke spørge min mor, og det med at tage en veninde med ned i byen og købe en... Ja, det duer ikke rigtig, for jeg er mega genert, og for mine to bedsteveninder bruger heller ikke BH. Hvordan spørger jeg hende??.. Hilsen C.

Svar:
Hej med dig!
Ja, på med en BH, når nu du så gerne vil og også har fået bryster, så synes jeg da du skal prøve at ha en BH.
Jeg kan sagtens forstå, hvis du synes det er lidt pinligt at tale med din mor om. Men prøv at tænk på, at din mor selv er kvinde, hun går nok selv med BH og hun har også som ung oplevet at hendes bryster begyndte at vokse og hun fik brug for, at gå med BH.
Du spørger, hvordan du kan spørge din mor, jeg tror det letteste er bare at sige det som det er 'mor, jeg vil gerne ha en BH'... Jeg kan sagtens forstå hvis det føles lidt svært, men jeg synes du skal overveje det én gang til....
Ellers er der også den mulighed, at du selv kan gå ud at købe en. Får du nogle gange penge til tøj, som du selv må bestemme over? Hvis du gør, så kan du f.eks. gå i HogM eller Change. I Change vil der helt sikkert være nogle søde ekspedienter der kan hjælpe dig med at finde den rigtige størrelse, i HogM vil du selv kunne prøve dig frem i fred og ro - så det er et spørgsmål om, hvad du har mest lyst til?
Når du så har købet en, så kan du vise den til din mor (hun opdager den nok alligevel når den skal vaskes) og så kan I få en snak om, at fra nu af, vil du gerne gå med BH, og så kan hun måske hjælpe dig med at købe dem fremover.
Held og lykke med det!
De bedste sommerhilsner
Camilla