BH?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hey :-)
Jeg er meget i tvivl om hvornår man skal starte med at bruge BH, og om det er på tide jeg starter.
Jeg er en en pige på 13 år, og jeg vil rigtig gerne have en BH, men jeg ved ikke hvordan jeg skal få spurgt min mor.
Jeg fik en BH af min veninde, den var str. 70a, og den var for lille.
Jeg turde ikke fortælle min mor at jeg havde fået den, så nu ligger den bare gemt i mit skab.
Nogle ideer til hvordan jeg skal få spurgt hende?
Please hjælp, jeg tænker rigtig tit på det. :-)
Pigen der meget gerne vil havde hjælp.

Svar:
Hej dig, der meget gerne vil have hjælp!
Rigtig godt, du skriver til os - det kan være svært at være i sådan en "overgangsfase", som du er i nu. Man føler man er ved at nå en alder, hvor sådan nogle ting som fx bh'er bliver en naturlig ting, men alligevel er det nyt for én og derfor også lidt svært at "lære".
Hvornår man begynder at bruge BH er forskelligt fra person til person, og afhænger selvfølgelig af, hvor fysisk udviklet, man er. Derfor er det også svært at sige noget om, hvornår du skal begynde at bruge en BH. Hvis du begynder at føle at det kunne være rart at en BH kunne støtte dine bryster, fordi de er ved at voksne sig større, kan det være en god ide. Det kan også være at du bare har lyst til at prøve at købe og gå med en BH. Det vigtigste er at du har lyst og føler dig klar til det.
Du skriver at du gerne vil snakke med din mor om det her med at få en BH. Det kan være rigtig dejligt at spørge ens mor om hjælp og gode råd, så jeg synes det er en god ide at snakke med hende om det. Og husk på at din mor har været i din alder på et tidspunkt, og derfor måske godt kan huske hvordan det var at skulle have sin første BH. Jeg synes faktisk at du skal prøve at spørge din mor lige ud om ikke hun vil med ud og købe BH'er til dig, fordi du godt kunne tænke dig at få en. Det kan være at du kan nævne det en dag I er alene ude at køre i bil sammen eller går en tur, for så behøver du ikke sidde overfor hende og forklare det. Det kan også være at du kan spørge hende om hun vil med ind i en undertøjsforretning, en dag hvor I er ude at købe tøj til dig.
Jeg håber du har fået mod på at spørge din mor om råd i forhold til at købe en BH. Det er ihvertfald slet ikke pinligt eller flovt, og jeg er sikker på at din mor vil forstå dig. Held og lykke med det købet.
Venlig hilsen Marianne