bh
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej har i nogle tips til hvordan jeg kan spørge min mor om at få en ny bh? jeg har allerade 2 sports bher og 2 andre bher, men de 2 andre er all size og jeg føler ikke at de giver nok støtte. jeg tænker på om jeg bare kan skrive bh på indkøbs listen og så spørger hun mig om det men jeg ved ikke helt.. har i nogle ideer?

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan virkelig godt forstå, du gerne vil have en ny BH, når du ikke føler, du får nok støtte fra dem, du har i forvejen.
Mange piger synes, det er lidt svært at skulle snakke med sin mor om sådan nogle ting. Nogle piger synes nemlig, det er lidt pinligt at fortælle sin mor om de ændringer, der sker med kroppen i teenageperioden - som fx menstruation, bryster og uønsket hårvækst. Faktisk er det sådan, at det tit kun er pigerne og ikke mødrene, som synes, det er svært at snakke om. Som du ved, har din mor nemlig været igennem præcis de samme ting, da hun var på din alder, og hun ved derfor godt, at man med tiden får brug for mere støttende BH'er. Derfor tror jeg, det vil være helt naturligt for hende, hvis du spørger hende, om du må få en ny BH. Du kan evt. bare sige til hende, at det ikke er behageligt at have dem på, du har i forvejen, og at det generer dig meget. Jeg er sikker på, at din mor vil kunne forstå det.
Det er selvfølgelig en idé at skrive det på indkøbslisten, men jeg tror, din mor vil undre sig over, at du ikke har fortalt hende, hvorfor du har skrevet det. Derfor synes jeg, det er bedre, at du fortæller hende om det, inden du skriver det på listen. Du kan måske også tage med hende ud at handle en dag, og så kan I sammen finde en god BH til dig. På den måde er du sikker på, du får en, der passer, og som du bliver glad for. I kan også arrangere en fælles shoppetur, hvor I beslutter jer for at gå i flere forskellige butikker for på den måde at gøre det til en hyggelig ting at skulle indkøbe en ny BH.
Jeg håber, du får talt med din mor om det, for en ny BH - det skal du i hvert fald have :-)
Kh. Matilde