BFF VS KÆRESTE
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej jeg har et problem, her om en uge skal jeg til LA til noget model noget, er model... Men also min kæreste og min BFF, er SLEDT ikke gode venner, alså de er nærmest fjænde, og derfor er det rigtig svær for mig at vælge hvem jeg skal tage med, hvad synes i er best??
Kh. Den der elsker sig selv

Svar:
Hej med dig,
Det lyder da rigtig spændende med en tur til LA. Jeg kan dog godt forstå, at du synes det er svært at vælge mellem din kæreste og din BFF. Jeg håber du kan bruge mit svar, så du kan få en god tur til LA og ikke lade den ødelægges af at din kæreste og BFF ikke kommer godt ud af det med hinanden.
Det er aldrig nemt når nogle man holder meget af ikke kan finde ud af det sammen. Det lyder til, at din kæreste og din BFF har det rigtig svært med hinanden og nærmest prøver at bekæmpe hinanden. Jeg synes det er lidt uretfærdigt at du skal stå lige midt mellem de to og jeg synes faktisk ikke at du skal finde dig i det. Når jeg skriver sådan, så mener jeg, at jeg ikke synes du skal acceptere at sådan er det bare. Du holder af dem begge, og de må kunne holde hinanden ud for din skyld. Jeg ved jo selvfølgelig ikke om der er en god grund til at de ikke kan lide hinanden, men jeg synes stadig ikke det er fair at du skal stå midt i det og ikke vide hvem du skal have med. Det er jo op til dem og de har lyst til at hænge ud, men jeg synes godt at de for din skyld, kan lære at leve med hinanden. Måske kunne du skrive en sms til dem begge, hvor du fortæller dem hvordan du har det og hvilke tanker du gør dig på grund af at de ikke kan finde ud af det sammen. Jeg synes du skal fortælle dem, at du har rigtig svært ved at vælge mellem dem, fordi de er så meget uvenner og fordi du holder af dem begge to.
Jeg kan desværre ikke vælge for dig, da det kun er dig der kan træffe den beslutning, men jeg tænker på, om du måske kunne tage en helt tredje person med eller om det er fordi du helst vil have en af dem med dig? Nogle gange er det bedre at vælge en person som ikke er en del af det trekantsdrama og som du derfor ikke kan komme i problemer ved at vælge. Det kan fx. være din mor eller far eller søster eller bror? Eller hvem som helst du kunne tænke dig. Man kan nogle gange undgå at gøre nogle kede af det ved ikke at vælge nogle af dem, fordi de så ikke føler sig fravalgt, da ingen af dem blev valgt. Selvom du vælger en tredje person, så synes jeg stadig du skal skrive til din kæreste og BFF eller tage en snak med dem, da det jo er et problem at du altid står mellem dem i en meget svær situation.
Hvis du er fastbesluttet på at tage enten din kæreste eller din BFF med, så kan du jo prøve at vælge på en meget neutral og tilfældig måde, nemlig ved hjælp af lodtrækning. På den måde er der ikke nogle der er bange for at du synes mindre om dem end den anden, fordi det var tilfældigt hvem det blev. Det er jo noget du kan overveje om det kan være en løsning på problemet. Igen vil jeg dog sige, at jeg stadig synes du skal snakke med dem om dine tanker og bekymringer, da du jo ikke altid kan ty til lodtrækning mellem dem.
Jeg håber du kan bruge mit svar!
Held og lykke med LA-turen og jeg håber det hele løser sig!
De bedste hilsner,
Astrid