beluret

brevkassespørgsmål

beluret

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 13 år 3 uger siden

Hej Cyberhus Brevkasse. Jeg er lidt i tvivl om hvilken kattegori mit spørgsmål hører ind under. Jeg er en pige på 14 og er meget ked af at nogen drenge fra min klasse har beluret mig. Vores klasse har en aftale med vores rare pedel at vi hjælper ham engang imellem med at bære borde og sådan noget og til gengæld må vi låne gymnastiksalene efter skoletid indimellem. Min veninde og mig spiller af og til badminton om eftermiddagen og også den anden dag havde vi lånt pigesalen og skulle spille. Min veninde glemte tiden og måtte pludselig løbe for hun havde en frisørtid, og jeg blev og ryddede nettet op osv. Jeg gik i bad sikker på at at yderdøren til pigeomklædningsrummet var smækket og jeg havde selv nøglen som skulle afleveres til pedellen. Jeg havde masser af tid og gik rundt efter badet i omklædningsrummet og hyggede mig. Døren ud til mellemgangen stod på klem - der var en gulvmåtte i klemme - det så jeg bagefter. Jeg syntes godt nok jeg hørte lyde, men jeg tænkte det bare var SFO'er uden for. Da jeg havde fået tøj på hørte jeg latter lige udenfor og kunne genkende i alt fald to drengestemmer fra klassen. Det viste sig, at min veninde havde glemt at smække yderdøren, drengene ville spille fodbold i den anden sal og skød så genvej og havde hørt jeg var i bad og havde så luret ved døren på klem, da jeg kom ud - i alt fald to drenge jeg ved hvem er og vist også en tredje. Jeg er så ulykkelig over de har set mig nøgen. De har selvføllig fortalt det til de andre drenge og de fniser hele tiden. Jeg ved med sikkerhed de har set mine bryster, min numse og min trekant. Jeg ved også at jeg på et tidspunkt satte det ene ben op på bænken da jeg tørrede det. Hvis vinklen har været mod døren har de også set mine kønsdele så. Det er til at dø over! Jeg har kun snakket med min veninde om det - hende der glemte at smække, men hun synes ikke det er noget særligt. Jeg skal bare være glad for at jeg er en almindelig pæn slank pige og ikke fx tyk, siger hun, så de kunne tælle mine deller. Men når jeg sidder i klassen forestiller jeg mig at de drenge der så mig ser lige igennem mit tøj, ved hvordan mine brystvorter ser ud og har set mig forneden. Jeg har tænkt på at skifte skole, men så skal jeg jo forklare mine forældre hvorfor, og det kan jeg ikke. Håber I kan hjælpe mig. Hilsen Chill

Svar:

Hej Chill

Det lyder bestemt ikke som en sjov oplevelse du har været ude for og det er heller ikke ok, at de drenge har beluret dig. Jeg er sikker på, at mange andre piger ville føle sig ligeså dårligt tilpas bagefter.

Jeg synes ikke du skal skifte skole pga. det her, da det højst sandsynligt vil blive glemt igen med tiden. Lige nu og her fylder det rigtig meget, da din krop er et meget personligt område, og det er helt okay.

Hvis det bliver ved med at fylde meget hos dig, synes jeg du skal betro dig til en lærer du føler dig tryg hos, og forklare situationen. Det kan generelt være rart at betro sig til en voksen, som også kan komme med råd til hvordan du skal komme videre.

Du kan også selv prøve at konfrontere drengene med problemet, ved at spørge om de selv ville synes det var fedt, hvis du havde set dem nøgen. Du kan tage en veninde med som støtte, så hun kan gribe ind, hvis du ikke lige ved hvad du skal sige.

Du kan også lave sjov med det og sige: "Ja, jeg kan godt fornemme I er interesserede i min krop, men hvis I kun tør kigge på den på afstand, viser det bare I er umodne og får svært ved at få en kæreste." På den måde har du vendt den om, så det er dem der føler sig pinligt berørt.

Og så skal du også huske at lytte til din veninde med, at det nok skal gå. Drenge i puberteten er generelt nysgerrige, når det gælder piger, og hvis de har overværet en situation som den du har været med i, kan de måske føle sig ekstra seje og vil dermed fortælle andre hvad de har set. Dette betyder ikke at de vil gøre dig ondt, men blot stille dem selv i et bedre lys. Om noget tid vil de sandsynligvis opleve noget andet, som optager dem, og miste interessen for at fortælle andre om episoden med dig.

Jeg håber du kan bruge rådene til noget :)

Hilsen Julie