Behåret
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, jeg er en pige på 15 år som har kæmpe hår problemer, jeg har hår over ALT ALT ALT på kroppen, selv ind imellem ballerne og på ballerne :( det er så trist, jeg har lige fået en kæreste og er bange for han ser det, jeg synes selv det er ulækkert så tankerne flyver afsted med hvordan han synes det er, jeg vil rigtig gerne finde en løsning på det så det kommer væk så jeg føler mig sikker, på skolen til idræt og svømning, i fritiden og når jeg ser mig selv i spejlet, Hilsen sofie :)

Svar:
Hej med dig Sofie
Jeg kan sagtens forstå, at det kan virke underligt, når din krop udvikler sig og hvis du ikke har haft så mange hår på din krop før. Men det første jeg tænker på er, at det faktisk er fuldstændigt normalt, at der er vokset hår ud rundt omkring på kroppen. Ikke kun under arme og i skridtet, men også på arme, ben og andre steder ligesom som du oplever f.eks. imellem og på ballerne.
Måske kunne det hjælpe, at snakke med din kæreste og hører hvad han tænker om det og forklar hvad du føler og hvor svært du har det, med det hår der vokser på din krop. Det kan jo sagtens være han har et helt andet syn på det, som kan gøre du kan slappe lidt mere af.
Hvis du stadig syntes der er i vejen og du tænker for meget på det, så kan du vælge, at barbere eller vokse noget af det af. Det er noget som nogle piger og drenge vælger at gøre, hvis de har hår nogle steder som man ikke har lyst til.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw