Bedsteveninde problem
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej, jeg har en bedsteveninde (jeg er selv en dreng) og vi snakker tit om sex, og vi har sagt at vi vil gøre det med hinanden den første gang, fordi vi stoler på hinanden.. Og så sagde hun at vi kunne gøre det i ferien og jeg troede på det.. Men hun sagde det for sjov, men jeg kom til at sige til en af mine venner (han er ikke en tæt ven), at mig og min veninde MÅSKE skal have sex.. jeg kom bare til at sige det :(, og nu tror jeg at han har sagt det til en af hans umodne venner, selvom at han lovede at han ikke ville, fordi ham den umodne siger at han har hørt at mig og min bedsteveninde har haft sex.. Jeg er ikke sikker at han har sagt det, måske har nogen bare startet et rygte fordi mig og min bedsteveninde snakker hver dag og er sammen tit.. Men jeg er meget bange for at den umodne vil sprede rygtet og min bedsteveninde finder ud af det.. Det er ikke fordi at jeg er bange for at hun ikke vil have sex med mig, men jeg er bange for at miste hende fordi hun betyder utroligt meget for mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre :(

Svar:
Hej med dig
Jeg synes, det er fedt, at dig og din veninde har sådan et godt forhold til hinanden at I kan snakke om sex. Det kan godt være lidt svært at snakke om, så jeg synes, det er godt I har hinanden til sådan nogle snakke.
Jeg kan se ud fra det, du skriver, at du er kommet til at tale over dig over for en ven. Det er selvfølgelig ikke så heldigt, at din ven har sagt det videre.
Prøv at forestille dig, hvad der ville ske, hvis din veninde fik at vide, at du har sagt, I har aftalt, I måske skulle have sex i ferien. Hvordan ville hun reagere? Prøv derefter at forestille dig, hvad der ville ske, hvis du selv fortalte hende, at du har talt over dig? Hvordan ville hun reagere på det? Jeg kan ikke fortælle dig, hvad der er bedst for at bevare jeres gode forhold til hinanden. Du kender hende jo rigtig godt, så måske har du allerede svaret på, hvad der er det bedste at gøre.
Hvis jeg var din veninde, ville jeg gerne have at du sagde det til mig. Så var du ærlig og selvom jeg nok ville blive sur, så kunne vi snakke om det og bevare vores gode venskab. Det ville være rigtig træls, hvis jeg fik det at vide gennem et rygte eller via en anden person.
Derudover lyder det som om, I er så gode venner, at hun sikkert tilgiver dig for det.
Venlig hilsen Jane