barbering ''dernede''

brevkassespørgsmål

barbering ''dernede''

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

hej. jeg har for første gang, barberet mig ''der nede''(gjor jeg igår).. og jeg gjor det KUN fordi jeg var så træt af at mit mens-blod sad i håret hele tiden, og det var jeg blevet træt af, så jeg tog et helt nyt barber-blad og gjor det i badet (det har jeg hørt skulle være det bedste) men nu fortyder jeg! jeg har haft hår der nede i 2 år (jeg mener man får det i 12 års alderen?) og det har ikke genert mig, ud over hver gang jeg har mens.. og nu har man se sådan nogle små irriterende hår der stikker op (ligesom når mænd barber skægget af, og ikke har fået det hele med) for det første, er det underligt at se sig selv uden hår ''der nede'', for det andet er det irriterende at se de mini hår der stikker op, og for det tredje så gør det ondt hvis jeg kører min hånd over hårene, jeg brugte kun varmt vand og ingen sæbe, har i nogle ideer til hvordan man kan få dem alle væk, eller bare få dét at det gør ondt, til at det slet ikke gør ondt mere? små steder har jeg fået fjernet alle hårene, men ellers er der de små hår over alt, kan man få fjernet alt eller er det umuligt? en anden ting, er at jeg måske (hvis jeg har lyst) skal i svømmehal nu på lørdag med min familie, og jeg har ikke sagt til min mor at jeg har barberet mig dernede.. så jeg ved ikke om jeg tør at tage med af den grund, og så at min barbering er blevet så dårlig (efter min mening) (så jeg håber lidt på at i kan svare mig inden lørdag :) ) jeg barber mine arm huler og mine ben, men det var første gang med ''dernede'' og sikkert også den sidst! tror jeg.

Svar:

Normal

false

DA
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Hej med dig

Du stiller et spørgsmål, som jeg tror rigtig mange piger på din alder har stået med. Skal man barbere sig eller ikke, og hvordan gør man det, hvis man gerne vil?

Der er nemlig det med intimbarbering, at det kan være lidt besværligt. Hvis man barberer det af, kommer hårerne meget hurtigt ud igen, det klør og der kan komme røde knopper. Det kommer altså ikke altid til at se særlig pænt ud, uden hår.

Jeg ved at der er nogen piger der i stedet for at barbere det af, får en voksbehandling. Det betyder at der bliver smurt voks på hårene, og så bliver de hevet ud, med roden. På den måde går der længere tid før hårerne vokser ud, men til gengæld gør det ret ondt når hårene hives ud og det er lidt dyrt at få gjort.

Det lyder til at du faktisk bedst kunne lide det da du havde hår dernede. Hvis det er sådan du har det, så synes jeg faktisk bare at du skal lade det vokse ud igen og så stoppe med at barbere det af. Du kan overveje at trimme det lidt, så hårene ikke bliver alt for lange, og du kan barbere det lidt i siden. Når hårene ikke er så lange, så tror jeg heller ikke at dit menstruationsblod vil komme til at hænge fast i hårene.

Til sidst vil jeg lige sige at det her med barbering af hårene, ikke er noget der altid har foregået. Lige for tiden er det meget moderne at piger og kvinder ikke har andet end hovedhår, men tidligere synes nogle at det var flot med hår. Mange teenagere barberer sig for ikke at skille sig ud, hvis de andre gør det, men måske også fordi det kan være lidt svært at vende sig til at have fået hår. Så selvom mange gør det, så synes det det er flot at du overvejer hvad du gerne vil.

Jeg har fundet en artikel på Sexlinien’s hjemmeside om intimbarbering. Hvis du har lyst, kan du læse lidt om det HER.

Jeg håber du kunne bruge mit svar, så du kan finde ud af om du skal have hår eller ikke hår forneden.

Venlig hilsen Marianne