Barbere ben?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej. Jeg har før barberet mine ben, kønsdel og under armene.. Men min mor fandt ud af det, eller i hvert fald armhulerne, og hun sagde at jeg ikke skulle gøre det fordi jeg er for ung! Men her om et par dage skal jeg på ferie og vil gerne barbere ben inden, da jeg syntes at det er grimt med så mange mørke hår på benene! Jeg har også tænkt mig t barbere min kønsdel og underarmene. Syntes du jeg skal gøre det? Jeg er nemlig i tvivl nu vor min mor har sagt at jeg ikke måtte! Knus mig. P.s. Jeg bruger min mors, søsters eller papfars skrabere:i...

Svar:
Hej med dig...
Jeg kan godt forstå at du er nysgerrig på det her med at barbere ben og kønsdele. Det er meget populært og du har sikkert hørt om det i blade, tv og måske kender du nogle piger der er ældre som gør det.
Lige hvornår man starter med at barbere sig og hvor meget er meget forskelligt. Og det er forældrene også med til at bestemme. Jeg synes det er tidligt at starte med at barbere sig som 12 årig og specielt på kønsdelene, men det er noget dine mor og far er med til at bestemme.
Så hvis din mor synes det er for tidligt, så synes jeg du skal rette dig efter det. Men måske kunne det være en ide at snakke med hende om hvornår du må begynde med det, fordi så behøver du ikke at holde det skjult og så kan du få din egen skraber.
Du må nemlig helst ikke bruge andres skrabere, både for din egen skyld og for de andres skyld. Du kan blive smitte og smitte de andre med noget der hedder skægpest. Det er ikke farligt, men pokkers ubehageligt, så det synes jeg du skal stoppe med.
Du må heller ikke bruge den samme skraber til dine kønsdele og så til arme og ben.
Så mit råd er først at få snakket med din mor og lave en aftale med hende om hvornår du må starte med at barbere dig og så bagefter få lidt mere at vide om hvordan man gør. Og måske kunne din søster hjælpe dig med det.
Kan du have det godt
Venlig hilsen
Erroll