Bange for at blive gjort til grin
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej cyberhus jeg er dreng på 14 og jeg vil gerne til at skrive lidt mere med pigene men jeg er bange for at jeg bliver gjort til grin hvis jeg gør det fordi på min årgang er der ikke så meget kontakt mellem drenge og piger på tværs af klasserne Kan jeg godt prøve og håbe på det bedste eller hvad ????

Svar:
Hej med dig.
Jeg synes, det er rigtig godt, du skriver herind, for det kan være rigtig svært at gå og være bange for at blive gjort til grin. Jeg kan godt forstå, du gerne vil begynde at skrive lidt med pigerne, selvom I ikke plejer at gøre det på din årgang.
Som teenager er det normalt at begynde at interessere sig for pigerne og få lyst til at kontakte dem. Jeg kan forestille mig, at der måske er andre drenge på din årgang, som også har lyst til at sende pigerne en SMS eller en Facebook-besked, men som heller ikke tør, fordi de andre drenge ikke gør det.
Du spørger, om du bare skal prøve og så håbe på det bedste. Jeg tror, der er gode chancer for, at du vil få en god oplevelse med at prøve det af. Måske kan det være en idé at starte med at tage et lille skridt på vejen og kun kontakte én pige ad gangen. Hvis du starter med at skrive til en af pigerne om almindelige hverdagsting (skolen, hvad I laver, hvad I skal lave i aften osv.), vil du måske kunne mærke på hendes svar, om hun også godt kan lide at skrive med dig. Jeg tror, de fleste piger gerne vil skrive med drengene, men at de bare venter på, drengene tager det første skridt. Hvis du kan mærke, at det går godt med at skrive sammen, kan du fortsætte med at skrive til hende eller prøve at skrive med en af de andre søde piger.
Som jeg skrev tidligere, forestiller jeg mig, at du ikke er den eneste på årgangen, som har det sådan. Hvis du har en rigtig god ven, kan du fortælle ham, at du gerne vil skrive med pigerne. Når du hører, hvad han synes om det, kan du måske bedre finde ud af, om det er en god idé at prøve det nu. Hvis han også har lyst til at kontakte pigerne, kan I også forsøge at skrive til hver jeres pige og snakke sammen om, hvad I kan skrive til dem.
Jeg synes, det er modigt af dig, at du gerne vil skrive med pigerne. Husk på, at det for mange piger kan være rigtig rart og spændende at opleve, at en dreng kontakter hende.
Held og lykke med det!
Venligst,
Matilde