Ballet eller ej?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej.
Jeg er en pige på 13 år, som brandene ønsker at gå til ballet.
Men jeg har så "mange" spørgsmål.
Skal man være tynd for at gå til ballet, for det er jeg ikke (er lidt overvægtig)
Hvor er der et sted hvor jeg kan gå på et nybegynder hold i omkring KBH?
Og skal man være smidig og kunne stå helt op på tåene?
Jeg er også bange for at mine venner vil grine af mig. Og at mine forældre vil grine hvis jeg fortæller dem at jeg ønsker at gå til ballet. For de siger altid at man skal være så tynd så man er undervægtig og under det

Svar:
Hej med dig
Man skal ikke have en bestemt figur, vægt eller udseende for at gå til ballet. Når man vælger en fritidsinteresse, hobby eller sport som man vil gå til er det allervigtigste ens interesse og lyst for hobbyen. Det er ikke hvad andre siger eller synes der skal være det afgørende og det der skal bestemme om man skal starte til det eller ikke. Det er ikke vigtigt da det i sidste ende er dig der skal spille/danse og derfor er det vigtigt at du interesserer dig for det og at det gør dig glad.
Du spørger om der er hold til ballet for nybegyndere i København. Du kan prøve at skrive ”balletskoler i København” på Google og tjekke de forskellige muligheder ud. Du kan for eksempel tjekke Christianshavns Balletskole lige her. Du kan kontakte dem og høre nærmere om deres tilbud og hvilke hold og hvordan man kan blive optaget på deres skole. De tilbyder blandt andet hold til voksne & unge begyndere hvor man betaler et kontingent hver måned.
Held og lykke med hele!
Kærlige hilsner
Lima