Ballet
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg har sådan siden jeg var 9 år virkelig brændt for dand ballet osv, da jeg fik inspirationen fra et show kaldet "Dance Moms", siden da har jeg sådan prøvet selv, men desværre tror jeg andet har gjort at jeg har fået nogle skader, ved lysken ryggen osv, da jeg aldrig rigtig varmede op, og jeg plejede at presse mig selv lidt for meget mht. smidigheden. Men igen jeg er ikke sikker, og det er heller ikke det der er pointen. Jeg fortryder bare så POKKERS meget at jeg ikke gjorde det i en tidligere alder. Jeg er lige blevet 13 her i februar, men jeg er bange for at det måske er forsent, da jeg virlelg brænder for det, og jeg ville meget gerne gå til ballet. Jeg har dog ikke kunne finde nogle danse studier for nybegynder og 12 + plus, og jeg bor i Århus. Og jeg tror vidst at jeg fandt et studie, men det var sådan 350 for HVER time, og det var bare langt over vores budget. Jeg er bare så bange for om det måske er forsent for mig aT starte. :(
- kender du nogle studier for nybegynder og for dem på 13 og plus. Og skal man have nogen speciel kropsform, slank osv, da jeg er lidt buttet.. Og jeg rødmer meget tit, derfor ville jeg ikke skille mig ud, hvis alle pigerne er totalt slanke.

Svar:
Hej med dig
Hvor er det dejligt at høre, at du brænder for at danse ballet. Det er slet ikke for sent at begynde til ballet, når du er 13 år. Hvis du er bange for om du har nogle skader, kan det være en god ide at gå til lægen og få tjekket det inden, du begynder.
Jeg har søgt på nettet, og fandt en hjemmeside for Balletakadamiet i Århus. Linket er HER. På deres hjemmeside står der, at det er for alle aldersgrupper lige fra 4-80 år og flere typer af ballet. Der er hold for både nybegyndere og øvede. Så det tænker jeg, ville være en mulighed. Under prislisten kan jeg se, at man betaler en månedspris på 365 for en times undervisning pr uge. Prisen stiger jo flere undervisningstimer man vælger om ugen.
Jeg tror bestemt ikke, at det er nødvendigt med en bestemt kropsform. Når man træner ballet, får man automatisk en stærk, smidig og tonet krop. Jeg tror, at mange har det billede af at det kun er helt slanke piger, der kan danse ballet. Det synes jeg er ærgeligt. Jeg synes, at du skal følge dit hjerte og begynde at gå til ballet uden at tænke over, hvordan de andre ser ud. Det er så sejt af dig at kaste dig ud i noget nyt og spændende, når det længe er noget, du har brændt for.
Jeg ønsker dig held og lykke med det. Håber at du kan bruge mit svar.
God dag.
Venlig hilsen Mette