Au pair og kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej brevkasse jeg er en pige på 19 som står i lidt af et dilemma . jeg har hele mit liv haft en drøm om at blive au pair pige , og har tildfædigvis også fundet hvad jeg tror på min største kærlighed . problemet er at jeg vil gerne være au pair mens jeg kan for som 30 årig er det måske lidt for sent men min kæreste bliver rigtigt modbydelig når vi snakker om det og siger at hvis jeg rejser ud og bliver au pair (min største drøm) så vil han ikke være min kæreste mere fordi han ikke stoler på mig . men jeg har aldrig gjort noget som gør han ikke skulle kunne stole på mig tværtimod , så er det pga af hans fortid at han har svært ved at stole på andre mennesker . jeg syntes bare ikke det er fair at hans mistillid skal holde mig tilbage fra at gøre hvad jeg brænder for .. når jeg spørger ham om han ville opgive sin drøm for at være sammen med mig siger han nej det ville han ikke !! , men jeg elsker ham åbenbart bare den del højere så for jeg vil hverken undvære ham men heller ikke min drøm .. hvad skal jeg dog gøre !

Svar:
Hej med dig...
Ja, det er da noget af et dilemma du er havnet i og jeg kan godt forstå du er usikker på hvad du skal gøre. God ide at spørge os herinde og hvis du samtidig spørger nogle andre også, så kan du få forskellige holdninger og ideer -  måske bliver det så nemmere for dig, at tage en beslutning.
Jeg vil i hvert fald gerne komme med et par tanker.
Jeg kan lige så godt melde klart ud, nemlig at jeg er på dit hold. Jeg synes du har nogle rigtig gode holdninger omkring drømme og kærlighed. Jeg synes ikke det er fair, at hans mistillid skal holde dig tilbage og at han siger, at han ikke stoler på dig, når du ikke har givet ham nogen grund til ikke at stole på dig. Og som du rigtig skriver, så handler det måske mere om noget i hans fortid..
Jeg kan høre på dig, at din drøm om at bliv au pair er vigtig for dig og jeg synes da også det lyder som en spændende mulighed for dig. Og derfor synes jeg også det er noget du skal få gjort, men det behøver ikke at betyde, at jeres kærlighed skal slutte her. Har du overvejet nogle af de her ting?:
1. Det kunne være en ide, at få en snak med din kæreste om hvorfor han har den mistillid og hvordan han synes det skal være i et parforhold. Prøv at snakke om hvorfor det er så vigtigt, at man kan stole på hinanden, fordi så kan både du og ham gøre de ting som er vigtige i jeres liv. På den måde får både du og ham en kæreste som er glad og det er en af de ting som gør et godt parforhold.
2. Det er aldrig nemt, at være fra hinanden i lang tid og specielt ikke hvis man har oplevet noget svigt eller måske selv har været utro tidligere. Så bliver man usikker og bange for at miste den anden. Så på den måde er hans reaktion jo forståelig.
Problemet er bare, at han ikke vinder noget ved at beholde dig derhjemme. For det første får han en kæreste som faktisk drømmer om noget andet og som måske ikke er helt glad. Og for det andet, så lærer han ikke at stole på sin kæreste.. han oplever ikke at man godt kan være væk fra hinanden, uden at det betyder man er utro.
3. Det vigttigste i det her er, at du følger din mavefornemmelse og hvis den siger, at det er vigtigt du kommer afsted, så skal du tage afsted. Det er dit liv og du skal være glad.
4. Du holder rigtig meget af ham og det skal han jo vide, men det kunne jo være at planlægge lidt hvordan I kunne have et dejligt kæresteforhold, selvom du er væk. Hvordan skal i snakke eller skype, hvor tit osv. det kunne også være en ide at han besøger dig ret hurtigt efter du er kommet derhen... på den måde er det måske nemmere for ham at leve i. Hvis han ikke kender stedet og de mennesker du møder, så bliver det hele lidt fremmed og farligt for ham.
Nå det var lige nogle tanker og jeg håber du kan bruge dem, og lige meget hvad du finder ud af, aå håber jeg at det gør dig glad.
Venlig hilsen
Erroll