Anoreksi og Bulimi
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej:.. Vi er ved at lave projektopgave i skolen og har et par spørgsmål omkring Anoreksi og Bulimi. 1: Hvorfor er det så svært at komme tilbage til det normale liv? 2: Hvad synes du personligt formålet med at have anoreksi eller bulimi er? 3: Hvordan opstod jeres idé om at få anoreksi eller bulimi? Hilsen os.

Svar:
Hej Jer
Det er nogle megt store spørgsmål I stiller som er svære at komme med korte og præcise svar på. Jeg vil gerne forsøge at give jer nogle svar:
1. Jeg tror at det er så svært at komme "tilbage" til et normalt liv, fordi bulimi og anoreksi er sygdomme der handler om meget andet end mad. Det er begge psykiske lidelser man ikke bare kan vælge til eller fra som en slankekur, men der imod kræver behandling for at "slippe af med".
2. Jeg synes ikke man kan sige at der er et formål med sygdommen, da det netop ikke er noget man selv har valgt. Men nogle af de fælles træk anoreksi og bulimi har er, at mennesker der med en af de to lidelser har det svært med mad og rigtig svært med sig selv.
3. Både anoreksi og bulimi er sygdomme. Det er altså ikke noget man kan vælge eller få en idé til. Det er en psykisk lidelse der kræver behandling ligesom et brækket ben kræver gips.
Jeg vil anbefale jer at kigge forbi www.spiseforstyrrelser.dk hvor i kan finde meget mere viden og info om både anoreksi og bulimi.
DeBedsteHilsner
Niels-Christian