Altså.. Den med kærlighed?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. :3 Jeg er en pige på 13, som har et mindre problem. For nylig droppede mig og min ekskæreste AL kontakt mellem os, efter hans ønske, og måske også mit eget, i sidste ende. Nu har han så fundet sammen med en pige, som i sin tid kyssede ham dengang mig og ham stadig var meget vilde med hinanden, jeg husker stadig han konstant ville sige undskyld.. En aften ringede han syv gange, for at fortælle mig han var ked af det.. Selvom det var hende der kyssede ham. Nu har hun så slået op med sin kæreste, og de er som sagt sammen. Når jeg ser billeder på facebook.. Kan jeg ikke lade være med at blive såret, på en vis måde. Og når jeg ser han smiler.. Hvad skal jeg skrive?.. Jeg smelter totalt indeni.. Sådan har det aldrig været med andre drenge. Jeg kan bare huske hvor mange op- og nedture mig og ham har haft, og mine veninder siger han ikke er det værd.. Men det er jo det ved kærlighed, det er uforklarligt hvorfor man træffer sine valg, ikke sandt?.. Mig og ham har kendt hinanden i tre år.. Men, men, men. Der er den her pige. Ja, pige. Som jeg også er ret vild med, jeg tænker uafbrudt på hende, jeg fandt faktisk også på en rigtig god tekst, til et billede jeg selvfølgelig ikke kunne undgå at lave. "Girl.. Jeg vil gøre alt for at være din.." - Hende har jeg kendt i.. Godt to, år snart, er jeg rimelig sikker på. Hun er sød, sjov, unik, meget intens.. Og sådan lidt mystisk. Lige som jeg kan lide drenge. Hun er den første pige jeg har forelsket mig i. Og jeg kan igen ikke forklare hvorfor, men jeg er stensikker på at jeg er Biseksuel, det føles bare mere end rigtigt.. Hun har engang sagt at hun synes jeg er utrolig køn, at jeg har en sød næse, at hun godt kunne tænke sig vi var sammen engang og sådan, hun opfører sig.. Meget modent, men samtidig også følelsesmæssigt forsigtig overfor mig. Hvilket er en af de ting der gør jeg godt vil indlede et forhold med hende, hun får mig, som nogle af de få, til at føle mig unik. Jeg har ikke fortalt min mor det, men jeg ved hun ville syntes det var helt okay, at jeg er biseksuel. Selvom hun kan være meget hysterisk med hvor meget aldersforskel der er, med sex og sådan. Og det respekterer jeg, jeg har bare en tendens til at blive forelsket/venner med ældre drenge, da jeg er foran med min udvikling af følelser. Mine problemer lyder: At jeg idag spurgte om hun stadig følte sådan, så sagde hun: "Jeg ser dig som ven." - Intet mere eller mindre. Desuden bliver hun 17 i år. Mens jeg fyldte 13 år for nogle måneder siden. Hvordan løser jeg den med min mor? Og med hende? Skal jeg tage kontakt til min ekskæreste igen? Eller hvad? Jeg håber det ikke er alt for indviklet. Knus Fra "Tyx"

Svar:
Kære du
Rigtig fint du skriver herind med dine tanker og spørgsmål.
Som du også selv skriver, så kan kærlighed og forelskelse nogle gange være uforklareligt. Det lyder, som om du og din ekskæreste havde et dejligt forhold i sin tid. Det kan altid være svært at give helt slip på fortiden, selvom man måske inderst inde godt ved, det er det man har brug for. Det lyder, som om du også selv lidt kan se det gode i, at I har stoppet alt kontakt. Han har fået en ny kæreste, og du kan også selv mærke, du er begyndt at komme videre i forhold til andre f.eks. med pigen du nævner. Eftersom din ekskæreste har fået en ny kæreste, synes jeg ikke, du skal forsøge med ham længere. Det kan, som sagt være så svært at give slip, men måske du skulle slette ham på facebook? Hvis det er det, der fastholder dig i fortiden, kan det i hvert fald være en måde at give helt slip og komme videre. Du kan overveje det i hvert fald.
Med hensyn til pigen, så synes jeg, det lyder rigtig dejligt og som en rigtig sød pige du har mødt. Det lyder også, som om du har et godt og åbent forhold med din mor, hvor du også respekterer hendes regler. I forhold til om du er biseksuel, så kan det sagtens være. Det kan også være det ændrer sig med tiden. Du er jo ung, og kan nå og udvikle dig i mange år endnu, men det er jo bare fantastisk, du udforsker og lærer dig selv at kende.
Jeg tænker, at du måske kan være veninder med pigen, du er vild med. Hun har sagt hun gerne vil være veninder, men intet mere eller mindre, og det må du  respektere selvom du gerne vil mere. Måske er det også godt i forhold til din mors regel om aldersforskel. Prøv at skriv noget mere med din veninde eller ses med hende efter skole, hvis I begge har lyst. Det kan være du med tiden finder ud af, du også bare ser hende som en veninde eller også kan det være din veninde, finder ud af, at hun føler mere for dig. Det kan kun tiden vise jo.
Jeg håber du kunne bruge mit svar.
Mvh Miriam