Alt for genert
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Jeg går på en friskole der er slået sammen med en efterskole. vi har en fælles hal, som nogen af eleverne fra efterskolen skal feje/ gøre ren hver torsdag. Jeg træner nogle små børn i samme hal på samme tidspunkt og sagen er den at jeg er blevet lidt (temmelig) vild med en af drengene. Vi har smilet lidt til hindanden, jeg er ret sikker på at han kan kende mig fra gang til gang ( jeg har også mødt ham nogle andre steder) det virker som om han holder mine øjne fast når når vores blik mødes- er det bare noget jeg forestiller mig? men i hvert fald er der ligesom nogle få problemer: 1. Han er tre år ældre end mig er det et problem, vil han løbe skrigene bort hvis han vidste det? altså jeg får tit af vide at jeg virker flere år ældre end jeg er og at jeg er moden af min alder. 2. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gøre for at komme i kontakt med ham- altså snakke. 3. rengørings holdene skifter til jul og så kommer han ikke længere hver torsdag! hvordan skal jeg så se ham? må jeg så nøjes med at længes? er det jeg ønsker overhovedet muligt? er det muligt han også kan lide mig? kan det lade sig gøre at ses? Han virker bare så sød og han har de sødeste øjne, det er lidt som om min verden forsvinder ind i hans mørke øjne, når de møder mine. Min mave vrider sig bare ved at jeg tænker på ham! kan i hjælpe ? kærligst Mig i kærlighedssorg

Svar:
Kære dig i kærlighedssorg
Jeg kan godt forstille mig, at det kan være lidt svært for dig, hvad du skal gøre overfor denne her fyr, hvis du er lidt for genert til at snakke til ham. Det er meget naturligt at du bliver lidt genert, når du mærker, at du er tiltrukket af en fyr, hvor du er lidt usikker på om han nu også er tiltrukket af dig. Jeg vil gerne prøve om jeg kan hjælpe, ud fra de ting, du skriver i dit brev.
Du skriver at han holder jeres øjne fast, når jeres blik mødes. Når han gør det, kan det godt være  tegn på, at han også er interesseret i dig. Men der kan også ske det, at når du er tiltrukket af ham, kan du komme til at tolke alt det han gør, som noget positivt – altså at han også er vild med dig. Så det kan godt være noget du kommer til forstille dig, men det kan også sagtens være helt rigtig at han fastholder jeres blik. Det må du prøve at mærke efter, hvad du tror det er.
1.Jeg tror ikke han vil løbendes skrigende bort, selvom du er tre år yngre end ham. Som du selv skriver, så føler du dig også mere moden end din alder. Piger bliver hurtigt mere modne i teenagealderen, derfor er der også mange piger der falder for drenge der er lidt ældre.
2.Selvom det kan være grænseoverskridende, så er den bedste måde du kan komme i kontakt med ham på, er at snakke til ham. Måske skal du prøve at bare at sige hej til ham og spørge lidt ind til ham. Jeg kan ikke se du har så mange andre muligheder.
3.Jeg kan godt se at det bliver lidt svært for dig at se ham, når han ikke kommer længere efter jul. Hvis ikke du prøver at tage kontakt til ham nu, så bliver det nok endnu sværere at komme i kontakt med ham senere. Det kan sagtens tænkes at han også kan lide dig. Måske er han også for genert til at tage kontakt. Der er mange ubesvarede spørgsmål og du kan ikke rigtig få svar på nogle af dem, men mindre du prøver at snakke med ham.
Nogle gange er kærlighed bare besværligt. Nogle gange bliver man også forelsket i nogen, man ikke kan komme i kontakt med. Det kan gøre rigtig ondt, fordi man er så forelsket. Heldigvis er det sådan, at langt de fleste også bliver forelsket i andre senere, som måske er nemmere at komme i kontakt med.
Så jeg tænker at du må prøve at mærke efter om du har mod på at snakke til ham. Hvis du synes det bliver for svært, så kan det desværre godt være, at det bliver umulig kærlighed.
Kærlig hilsen Sine