Alt for forelsket!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej:) Jeg er virkelig meget forelsket i en dreng. Han går en klasse over mig. Jeg har ikke rigtig snakket med ham, for jeg aner ikke hvad jeg skal sige. Jeg spiller en gang imellem sammen med ham og nogle venner nede på musik skolen. Jeg spiller klaver, han spiller bas og så er der en på tromme og en på guitar. Jeg synger, men vi får aldrig snakket sammen. Jeg har set hvordan han har snakket med sine venner og han er utrolig morsom, men jeg føler mig efterhånden som en stalker, for jeg kigger ALTID efter ham ude på gangene. Jeg vil så gerne i kontakt med ham. Jeg er har en lille topmave og lidt fede lår og så er min næse virkelig stor og minder lidt om en trappe!:O -Kunne han nogensinde falde for mig? Han er ikke speciel populær, men han virker bare så spændene og anderledes. (Og han er flooot!) Jeg er bare alt for genert. Har du nogle forslag, for jeg er hel blank, når det gælder kærlighed. Jeg har været forelsket før (i 3 år) men gjorde aldrig noget ved det! Det må ikke ske igen, så lidt hjælp ville være fedt! :3 Kh. Stinna :)

Svar:
Kære Stinna
Det lyder som en sød dreng du har fundet, men jeg kan også godt forstå, hvis du ikke lige ved hvordan du skal komme til at snakke med ham. Du skriver, at du er genert, og jeg kunne forestille mig, at det måske mest er når han er i nærheden, at du bliver genert, fordi du så gerne vil have at han skal kunne lide dig. Måske er du bange for at sige eller gøre noget forkert. Jeg kan berolige dig med, at alle som har prøvet at være forelsket, kender til den følelse du sidder med lige nu!
Du skriver, at du ikke er tilfreds med din mave, lår og næse, og det synes jeg er rigtig ærgerligt. Langt de fleste mennesker har måske noget ved deres krop, som de ikke er helt tilfreds med, men så skal man i stedet forsøge at fokusere på nogle andre ting. Det kan være, at du har et rigtig flot hår, eller nogle smukke øjne. Men ellers har du sikkert nogle andre kvaliteter, som ikke har med dit udseende at gøre, som gør dig speciel. Det er også sådan, at man nogen gange kan komme til at overdrive ”problemerne”, for måske synes andre faktisk, at din topmave er sød :).
Du vil gerne have nogle gode råd til, hvordan du skal komme i kontakt med drengen, og der synes jeg faktisk, at du har en rigtig god mulighed, da i har en fælles interesse for musik, og spiller sammen nede på musikskolen. Næste gang i ses synes jeg du skal prøve at snakke med ham omkring musik. Måske er det lidt svært at få sagt noget til ham, men han vil jo ikke synes det er underligt at du snakker til ham – og desuden ved han jo slet ikke, at du er forelsket i ham. Du kunne også foreslå, at jer der spiller musik sammen, drikker en sodavand sammen, eller måske følges hjem, eller noget andet der gør, at du kommer til at tilbringe tid sammen med ham. Du skriver, at du før har været forelsket i 3 år uden at gøre noget ved det, og det ønsker du ikke sker igen. Det kan jeg godt forstå, og det er derfor at du skal samle alt dit mod og snakke med ham næste gang.
Du virker som en sød og klog pige, så måske har han også lagt mærke til dig uden at du ved det! Det er i hvert fald det du skal til at finde ud af. Det værste der kan ske er jo, at i ikke har så meget til fælles, eller ikke snakker så godt sammen. Og så ved du jo det, og behøver ikke tænke mere på det.
Du kunne også prøve at snakke med en god veninde, eller måske din mor omkring det, det kan være de også har prøvet at være forelsket og har et godt råd til dig.
Held og lykke med det.
Mange hilsner
Heidi