Alene med drenge?! :(
brevkassespørgsmål af
Alene med en dreng? ....
13 år
Hej!
Jeg er en pige, som snart skal være alene med en dreng (min flirt!) - men hvad skal man snakke om med ham? vi er ikke særlig gode til at snakke sammen i virkeligheden. Så hvor akavet kan det ikke lige blive, hvis vi skal være alene sammen? Når vi i weekenderne er sammen med vores vennekreds eller "gruppe", så skiller mig og min flirt os lidt ud af mængden, da vi gerne vil være "sammen". Men kan i hjælpe mig med, at finde ud af, hvordan man kan snakke sammen, og have det sjovt, UDEN at det bliver akavet? For jeg vil virkelig ikke have, at han tror at jeg er sådan en kedelig/genert en, nu når det kun er os to der er sammen, alene. Så hvad kan man gøre?
Kom med ALLE jeres tips og tricks! Det ville redde min dag med ham! TAK på forhånd <3

Svar:
Kære du,
Det lyder da spændende, at du og din flirt snart skal være alene sammen for første gang. Det er en god mulighed for at lære hinanden bedre at kende, når man kun er sammen to-og-to i stedet for når man er sammen i en større gruppe. Men jeg kan også godt forstå, hvis du er lidt nervøs og måske har lidt sommerfugle i maven over det. Det er meget normalt, at man bliver nervøs og spændt, første gang man skal være alene sammen med en person, som man godt kan lide - ja, det er som også meget normalt at være nervøs 2. og 3. gang, man skal mødes alene med sin flirt.
Mit bedste råd til dig er at være dig selv. Du skal så vidt mulig forsøge at lade være med at bekymre dig om, om han synes du er kedelig eller genert. For selvfølgelig er du ikke kedelig at være sammen med. Og hvis han skal lære dig bedre at kende, så er det selvfølgelig også vigtigt, at du er dig selv. Jeg ved godt, at det er lettere sagt end gjort, men forsøg så godt du kan, og så er det helt fint :-) Det er nemlig vigtigt at holde fast i, hvem man er, i stedet for at forsøge at være den person, som man tror, at flirt'en gerne vil have, at man er. Jeg er sikker på, at din flirt helst vil være sammen med lige præcis dig, som du er i virkeligheden. Samtidig skal du huske på, at han sikkert også selv har lidt sommerfugle i maven, første gang I skal ses alene.
I forhold til, hvad I skal lave, så er mit bedste forslag, at I laver en eller anden aktivitet, som man kan lave samtidig med, at man også kan snakke sammen. En af de bedste "date-aktiviteter" må næsten være at gå en tur sammen. Man snakker altid rigtig godt sammen, imens man går tur. Så slipper man også for at holde øjenkontakt hele tiden, og det kan være rart, hvis man føler sig lidt gernert. Så derfor vil jeg anbefale jer at gå en god, lang tur sammen, og gerne i et smukt naturområde. Hvis I bor i nærheden af en park, en sø, en skov eller andet, så kan I gå en tur dér. En anden god ide kan være at spille enten et brætspil eller kortspil. Så har man ligesom en aktivitet i gang, samtidig med, at man også kan snakke sammen. Så hvis der på et tidspunkt bliver "pinlig stilhed", så kan man altid snakke om selve spillet. Ellers kan man også snakke om fritidsinteresser, familie, film man har set, musik man godt kan lide, fremtidsdrømme, yndlingsmad, ferieoplevelser og så videre. Vær' heller ikke så bange for at komme til at stille dumme spørgsmål - bare vær' nysgerrig på at lære ham bedre at kende.
Jeg håber, du kan bruge mit svar, og jeg håber, at dig og din flirt får en super hyggeligt dag sammen :-)
De bedste hilsner,
Simone