Aldersforskel
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus. Jeg er en pige på 15 der
lige er gået ud af folkeskolen. Her efter jul havde min eks-flirt lige droppet mig og jeg var virkelig langt nede.
Denne her dreng fra min skole hjalp mig gennem det hele og hjalp med at få mig op i humøret og gøre mig glad igen...
Vi skriver stadig vi har fået virkelig stærke følelser for hinanden. Problemet er at han kun er startet i 8. Og jeg er lige startet i 10.
Vi har snakket om snart at være sammen fordi vi begge håber på at det bliver til mere.
Jeg er bange for at aldersforskellen måske kommer til at få ham til at føle sig presset til nogle ting.... udover det, så er jeg lidt bange for hvad alle mine venner ville sige til det hvis vi blev kærester  er virkelig virkelig glad for ham og vil ikke miste ham... Men ved ikke om det er noget vi skal tage fat i lige nu, hvor han stadig kun går i 8.? Er ret lost og håber I kan komme med nogle råd...
Hilsen mig...

Svar:
Kære dig.
Tak for dit indlæg her i brevkassen. Hvor er det fantastisk dejligt, at du har mødt et menneske, som bringer det bedste frem i dig :-) Det er jo helt vidunderligt! Det lyder til, at du har oplevet ham som en utrolig stor støtte. Når jeg læser dit brev, kan jeg ikke lade være at smile for det lyder som kærlighed, det du beskriver.
Du bekymrer dig om aldersforskellen, og gør nogen rigtig gode tanker omkring det. Jeg vil starte med at fortælle dig, at aldersforskel tit er noget unge spørger til i brevkassen, så derfor er dit spørgsmål super aktuelt for andre i samme situation. Det er jo sådan med kærlighed, at vi ikke rigtig kan styre det - og nogen gange er folk yngre/ældre og alle mulige andre ting. Vi udvikler os også i forskelligt tempo, og derfor tænker jeg sagtens, at man kan være kærester selvom der er to års forskel. Ham du har mødt passer sikkert godt til dig og omvendt - ellers tror jeg ikke i var blevet forelsket i hinanden.
Det er nogen rigtig betænksomme tanker du gør dig omkring, at du ikke ønsker, at han skal føle sig presset til noget. Du kan overveje at dele de bekymringer du har med ham for at finde ud af, om han tænker det samme eller måske slet ikke har det samme bekymringer som dig. Måske kan de også gøre dig mere afklaret med om i passer sammen.
Du skriver også, at du bekymre dig lidt om dine veninders reaktion. Jeg ved ikke om du allerde har fortalt nogen, at du er meget glad for ham? Nogen gange kan det hjælpe, at tale med en god veninde og fortælle hende dine bekymringer- og at du gerne vil have hendes støtte hvis i bliver kærester.
Jeg håber rigtig meget, at du beslutter, at følge dit hjerte og ikke lader dig styre af forestillingen om, hvad andre tænker. Jeg er overbevist om, at hvis i er vilde med hinanden, kan i blive gode kærester uanset alder. RIGTIG mange kærestepar er ikke jævnaldrende :-)
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar, og ellers må du selvfølgelig skrive herind igen :-)
Held og lykke med kærligeheden
De bedste hilsner
Mette