Aldersforskel
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej.
Jeg er 16 år gammel, og er typen der går meget i byen. Jeg har haft en del piger, men mødte aldrig det perfekte jeg åbenbart søgte. Så havde jeg en lang periode, hvor jeg simpelthen ikke kunne få den samme føelse overfor en pige. Pludseligt, mødte jeg en pige som fangede mine øjne ved Københavns Hovedbanegår, og jeg vidste jeg havde set hende før. Allerede der, fik jeg den mavefornemelse, som jeg ikke har haft i meget lang tid. Jeg kiggede på hende, men hun forsvandt ind i menneske mængden, og jeg mistede øjet for hende. Et par dage senere i byen, så jeg hende lige pludseligt igen, og jeg fandt nu ud af, at jeg har gået i folkeskole med hende for 2 - 3 år siden. (Dog gik hun en klasse under mig) Jeg begyndte at snakke med hende, og ja.. Springer resten over, og kommer til sagen. Vi er nu i et fast forhold, og det føles perfekt. Her idag, fik jeg så lige pludseligt en SMS fra hende, hvor der stod, at hun skulle indrømme noget. Jeg var lidt nervøs for, hvad det kunne være.. Hun skrev kort tilbage, at hun faktisk næsten er 2 år yngre end mig. Jeg ved ikke om det er iorden.. Det svare vel lidt til, at når jeg går i 3g, vil hun gå i 1g. Det lyder jo ikke så slemt igen, men hvad synes i om aldersfoskellen? Jeg ved sku ikke helt.
Vi elsker begge hinanden, men der kan komme så mange konflikter ud af det. Dog, er alle mine venner enige i, at hun er utroligt smuk, og at det er godt "scoret". Er jeg for gammel, eller er det iorden, så længe vi føler som vi gør? :I

Svar:
Hej med dig..
Lyder dejligt at du har fundet en dejlig pige og at du har alle de her dejlige følelser.:) og jeg kan svare meget kort på dit spørgsmål.. Nej, der er ingen problemer med aldersforskellen overhovedet. 2 år kan godt betyde noget når man er unge, som I er, fordi der er forskel på hvor meget en 16 årig og en 14 årig har oplevet i livet. Men hvis kærligheden er der, er dte intet problem og jo ældre man bliver, jo mindre betyder det. Så et stort "Go" her fra..
Det eneste jeg synes du skal være opmærksom på er, at den seksuelle lavalder er 15 og det vil sige, at hvis I har sex, så er det faktisk ulovligt. Men vigtigst af alt er, at du respektere og lytter til din kæreste og ikke overtræder hendes grænser omkring det fysiske.
Så hvis du lige har det med i baghovedet, så synes jeg bare du skal nyde det i fulde drag.:)
Venlig hilsen
Erroll