Alderforskel og forelskelse

brevkassespørgsmål

Alderforskel og forelskelse

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej. Jeg er en pige på 16 (17 - 14/0900)som har skrevet med en fyr på 24 (25- 29/07) i et stykke tid over nettet. Nu vil han mødes og jeg vil rigtig gerne mødes. Vi har skrevet sammen i 2-3 måneder- facetimet og snakket i telefon flere gange. Han forstår jeh ikke er klar til sex og sådan & respektere mig fuldt ud. Han bor i odense og jeg i Kbh- derfor bliver det svært at ses. Han har to børn på 2 & 4. Som vil være hjemme når jeg kommer. Jeg er rigtigt tryg ved at skulle mødes med ham da han er rigtig sød og da børnene er der. Men så alligevel meget nervøs for det hele (han siger han ikke vil putte/knalde uden jeg er med på det- og derfor giver børnene mig ro, men hvad mår de kommer i seng?). Vi fungere fint over SMS, Facebook og telefon men hvordan mon det bliver IRL? (Han siger jeg er flot, og spørg ikke om "nudes" osv som alle andre).

Der er en kæmpe aldersforskel på os og en lang afstand( odense & Kbh) , som man ikke kan gøre noget ved jo- men den trykker mig selvom han siger det er okay og at alder kun er et tal. Samtidig er der mine forældre- hvordan fortæller jeg dem at jeg gerne vil mødes med ham i odense? (Han var i tv'et for 3 år siden da han og hans eks kæreste ventede deres 1. Barn) og derfra ved jeg at min mor "kender" ham.

Jeg er blevet helt besat af ham og bliver nød til at møde ham for at se hvad der sker, men samtidig bange for at ende med at blive voldtaget/slået i hjel osv. Har hørt om hans fortid og han har ændret sig meget efter han har fået børn.

Knus en meget forvirret pige.

Svar:

Hej med dig :-)
Det er rigtig fornuftigt af dig, at du overvejer og er opmærksom på det at mødes med en person, man ikke kender. At I har set hinanden over FaceTime flere gange, er selvfølgelige betryggende, da du dermed ved at han er den person han udgiver sig for at være, men der kan jo stadig ligge en masse bag. Jeg synes derfor det er rigtig godt, at du ikke bare mødes med ham, uden at du tænker over de konsekvenser det kunne indebære. Selvfølgelig skal man ikke gøre ham kriminel uden grund, men det er vigtigt, at have sine forholdsregler!

Jeg vil starte med at komme med nogle ting, som jeg synes du skal være opmærksom på, for til sidst at komme med et forslag til hvad jeg synes du skal gøre. Jeg aner ikke, om han er en sød fyr eller han kunne finde på at udnytte dig, men jeg vil fokusere på de ting, der kan virke lidt mistænkelige, og som du kan overveje. Derfor vil jeg måske også komme til at lyde lidt som om jeg har dømt ham som en "dårlig fyr", hvilket ikke er meningen. Men hvis han er en sød fyr, er der jo ingen grund til at tage sine forholdsregler. Man ved det jo desværre bare ikke før, man har lært hinanden at kende :-)

Som det første, vil jeg tage fat i det du skriver med, at han har været i fjernsynet da han fik sit første barn og at han har ændret sig meget fra før. Du skriver ikke, hvorfor han har været i fjernsynet eller hvad han har ændret sig fra, men umiddelbart lyder det som om, at han kan have været ude i nogle udfordringer eller problemer. Dette synes jeg først og fremmest er vigtigt at have for øje, når du gerne vil mødes med ham. Har han før i tiden haft nogle problematikker, er det noget, du bliver nødt til at forholde dig til og have med i dine overvejelser, når du vil mødes med ham. Det kan sagtens være, at han har ændret sig i en positiv retning, men det kan også være, at han lyver. Det er ikke til at sige, men det er vigtigt, at du er opmærksom. Selvom I har skrevet og snakket sammen i tre måneders tid, er der stadig meget I ikke ved om hinanden. Han kan sagtens være en rigtig sød fyr, men han kan også være det modsatte.

Som det næste, synes jeg også du skal overveje, at selvom han siger, at han ikke vil have sex før du er klar, så er sex stadig noget som har været nævnt i jeres samtaler, og dermed ikke en helt ligegyldig ting for ham. Sex fylder meget i mange forhold, men jeg synes, at når man skriver med en pige der er 8 år yngre end én selv og man har to børn, så bør man som fyr overveje, hvor hurtigt sex skal være en del af samtalerne. At bede dig sende 'nudes', ville det jo heller ikke være smart træk af ham, da han dermed vil kunne risikere at skræmme dig væk.

Derudover skriver du også, at hans børn vil være hjemme, når du kommer. Hvis det er børnene, som gør dig tryggere ved at skulle møde ham, synes jeg ikke du skal sætte hele din lid til det. Hvis I ikke har aftalt en mødedato, kan børnene jo fx være ved deres mor, blive passet af bedsteforældre, osv. Selvom det sagtens kan være, at han taler sandt, synes jeg ikke, du skal regne med, at børnene er der, når du kommer. Det kan sagtens være noget at sige, for at gøre dig tryg, men han kan ikke på forhånd love at de vil være der, før I egentlig har aftalt en mødedato. Du bliver nødt til at være tryg i situationen, uanset om børnene er der eller ej. Jeg kan godt forstå, at du føler det vil være tryggere for dig, at mødes med ham, når børnene er der, men HVIS han nu skulle lyve, så er det et for stort sats, at tro de er der.

Med alle disse ting, taget i betragtning, synes jeg altså, at du skal foreslå at I mødes et andet sted end hjemme ved ham - et sted i offentligheden. Foreslå at I kan tage en tur i zoo med hans børn, hvis du fortsat gerne vil have dem med. Eller tag ud og spis noget mad på en restaurent, tag i tivoli, museum, ud at klatre osv.. Jeg synes, I skal mødes i offentligheden de første gange til at starte med, og så stille og roligt være mindre og mindre offentlige steder, for at du kan lære ham at kende som person. Har han de forkerte intensioner, vil han langsomt, som I er mindre og mindre offentlige steder, formegentlig begynde at komme med kommentarer, som gør dig mistænksom. Husk at lyt til dig selv og det du tænker - ofte så opfatter vores hjerne ubevidst alle de signaler som er dårlige, og så ignorerer vi dem bare alligevel, så hvis du er nervøs - og fortsætter med at være det, så lad være med at mødes med ham, før du føler dig tryg.

Måske han bliver lidt skuffet over, at du ikke vil mødes med ham hjemme ved ham til at starte med, men fortæl ham, at du vil være tryggest, at I ses i offentligheden. Hvis han er en sød fyr, vil han respektere og acceptere det, lige så længe som du har brug for. Begynder han at plage dig eller blive sur, er det bare et tegn på, at han ikke tænker på dit bedste.

Derudover, så synes jeg det er ekstremt vigtigt, at du fortæller dine forældre, at du gerne vil mødes med ham, og at der altid er nogen som ved, hvor du er, når I skal ses til at starte med. Fortæl dem hvad din plan er med fx at mødes med ham i offentligheden, så de føler, at du er fornuftig i din beslutning. Dine forældre kender dig, og vil formegentlig hjælpe dig med at tage nogle gode forholdsregler og beslutninger, så du kan være tryggere når I skal mødes.

Igen: Husk at lytte til dig selv, og gør ikke noget som du føler dig utryg ved! Det er den sikreste vej til at undgå at komme ud for noget ubehageligt. Hvis du er det mindste utryg er det måske bare ikke det rigtige for dig lige nu.

Mange hilsner

Christina.

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål