Afvist eller?
brevkassespørgsmål af
Den afviste
16 år
Hvad skal jeg gøre?
Jeg var til fest her forleden, håbede sådan at der skulle ske noget med den her dreng jeg holder ekstremt meget af, han har selv sagt at jeg betyder en masse. Intet sker mellem os, men alligvel trækker han mig til siden og fortæller mig så hvor meget jeg betyder for ham, hvor meget jeg er hans bedste veninde. Det giver bare ingen mening, da han har sendt en masse blandet signaler. Jeg bliver ked og glad af det han fortæller mig, men da festen er ovre finder jeg ud af at han kyssede med en anden. Jeg skriver til ham at han ikke skal snakke til mig. Dagen derpå (kort) han havde ikke rigtig troede jeg ville tage det så tungt, han har ikke rigtig troede jeg ville ham ( Fortalt min veninde, om jeg havde noget med en anden 4 dage efter festen) Jeg får så den afvisning, eller gør jeg? For han skriver at jeg betyder så fandens meget at han hellere vil forblive venner end at miste mig, men det at han ikke turde gør ondt.
Har brug for nogle siger noget, hjælp mig.

Svar:
Kære du
Jeg kan godt forstå at du føler dig afvist, og det gør bare altid modbydeligt ondt.
Ud fra det du fortæller tænker jeg det lyder som om I måske er gået lidt "forbi hinanden". Du fortæller at han har sendt dig signaler du har tolket som om at han kunne lide dig som mere end en ven, men at han så kysser med en anden. Som jeg forstår dig, har han også troet at du ikke var interesseret i mere end venskab. Måske er det derfor han fortæller dig at det også er det han ønsker? Måske er det derfor han kysser med en anden?
Det kan selvfølgelig også være t han ikke har de samme følelser for dig, som du har for ham. Men derfor kan det jo godt være rigtig at du betyder rigtig meget for ham, og at han betragter dig som en rigtig god ven?
I bund og grund så tænker jeg det handler om at du bliver nødt til at være helt tydelig og åben omkring hvad det er du tænker og ønkser af jeres forhold. Som du selv har oplevet kan signaler være svære at tolke, og de kan let misforstås.
Fortæl ham hvordan du føler for ham, og hvad du ønsker af jeres forhold. Hvis du fortæller ham at du blev så ked af det fordi du faktisk troede der var mere mellem jer, har du i hvert fald gjort alt hvad du kan gøre for at der skal være klare linjer mellem jer. Så kan det også være at han har mere mod på at melde helt klart og tydeligt ud over for dig.
Så kan det selvfølgelig sagtens være at det alligevel viser sig at I ikke har de samme følelser for hinanden. Men så ved du i det mindste, med sikkerhed, hvor du står.
Mange hilsner
Niels-Christian