5 spørgsmål!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg har her spørgsmål som jeg har gået lidt og tænkt over her på det sidste: 1. bliver ens øjenvipper kortere når man bruger mascara? 2. er det sandt at mørk chokolade for ens bryster til at blive mere faste? 3. vokser ens bryster langsommere når man sover på maven el. bruger bh? 4. forstyrrer man hormonerene når man baberer sig? 5. kan man gøre noget for at få mere regelmæssig mens.?

Svar:
Hej med dig...
Det er nogle gode spørgsmål og lad os prøve at tage dem fra en ende af:
1. Som regel får mascara ens øjenvipper til at se længere ud. De kan også komme til at syne tykkere eller tættere alt efter hvilken mascara, du bruger. Det kommer an på børsten i mascaren. Jeg skal ikke kunne sige, om der er noget mascara som kan få øjenvipperne til at se kortere ud. Kvaliteten kan nok være meget forskellig, så jeg vil foreslå dig at spørge i Matas, da de ved meget om de her ting.
2. Det er rigtigt, at der er nogle der mener at mørk chokolade i passende mængder kan give fastere bryster. Jeg har fundet den her artikel, som du kan læse. Men jeg synes ikke du skal lægge så meget i det, fordi der er mange andre ting i spil, som afgører hvordan dine bryster ser ud. Vi er alle forskellige på det område og der er ikke noget vidundermiddel der gør, at du selv kan forme og bestemme, hvordan dine bryster ser ud.
3. Nej, din bryster vokser ikke langsommere af, at du sover på maven. Det kan godt føles lidt ømt, specielt når du er i teenagealderen hvor de vokser, men udover det sker der ikke noget ved det.
4. Nej... Om du barberer dig eller ej, har ingen betydning for dine hormoner og hvordan din krop udvikler sig. For eksempel hvor store dine bryster bliver og den slags.
5. Når du begynder at få menstruation, så kan der gå lang tid før den bliver regelmæssig. Din krop skal lige vænne sig til menstruationen og det kan faktisk tage et par år, men også kortere tid. Der er vi nemlig også forskellige.
Så til sidst kan jeg fortælle dig, at din krop udvikler sig og bestemmer selv hastigheden og måden den udvikler sig på. Der kan du ikke gøre så meget udover at være tålmodig. Det du kan gøre og som hjælper din krop på vej, er at leve sundt. Det vil sige at få spist rigtig og få sovet nok. Det har din krop brug for.
Jeg håber du kan bruge mine svar...
De bedste hilsner Rikke