2 at vælge imellem
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej cyberhus. Jeg hedder Cecilie og har lige lidt problemer med nogle ting i min skole. Først, vil jeg gerne lige sige at jeg går altså på en international skole, hvor vi tit taler engelsk og der er mange andre mennesker som kommer fra andre lande. Så fordi det er en international skole, så bliver klasserne ikke delt op som på en dansk skole, men i alder. Der er for eksempel KS2 upper og KS2 lower. Vil helst ikke sige hvilken en jeg går i, for at forblive anonym. Nå, men siden at jeg nu er gammel nok til at have gået en klasse op, er der kommet flere nye elever i skolen. En af dem er Bob (anonym) og en anden er Oliver (igen, ikke rigtige navn). Ja men jeg er så lige blevet lidt smålun på Oliver og Bob.. Men det går ikke lige så godt. Jeg har nogle gange hørt Oliver eller nogle af hans venner eller hans søster tale om hans kæreste. Jeg er ikke helt sikker om han har en eller ej, fordi det er i hvert faldt ikke en fra vores klasse, så vidt jeg ved. Og Bob, ja han er 1 klasse foran mig, men vi har på en måde de samme interesser, og jeg syntes at han er super nutted. Men det er nu også lige det med Oliver at der var engang hvor at jeg blev inviteret til en vens fest, og så imod slutningen af festen, gik mig og 2 andre af mine veninder udenfor for at tale lidt tøse-snak. Og så finder jeg så ud af at begge af dem to kan lide Oliver - og 2 andre (som ikke var inviteret, men mine veninder vidste det fordi de to andre havde fortalt det). Og så er det jo bare at jeg tænker, "hov, nu kommer der sikkert noget af en kamp". Jeg ved nu ellers ikke endu om d er nogen som kan lide Bob, men det er der most likely. Og jeg ved ikke helt hvem det er som jeg skal vælge, fordi de er begge to virkelig flotte, men oliver har måske en kæreste og Bob ville være lidt svært at tale med, fordi vi går ikke i samme klasse. Så nu spørger jeg bare i en kortere version - hvem syntes det ville gå bedst med? Eller burde jeg bare vente til en anden kommer? -hilsen Cecilie P.S. Undskyld hvis det blev lidt langt.

Svar:
Hej Cecilie
Dejligt for dig, at du sådan er gået hen og blevet smålun på nogle drenge, det er jo rigtig spændende at være forelsket. Nu ved jeg ikke om du har prøvet at være forelsket før, men når man er det, er det jo store følelser, der suser rundt i kroppen og det er som regel rart, men kan nogle gange også gøre en helt forvirret.
Du spørger om, hvem det ville gå bedst med, eller om du skal vente på en helt anden - det kan jeg ikke give dig et klart svar på, men jeg vil forsøge at skrive lidt, der måske kan hjælpe dig på vej.
Da det kræver at begge er glade for hinanden for at blive kærester, er det en god ide at finde ud af, om Oliver og Bob også har følelser for dig. Jeg ved det kan være svært, især når Bob går i en anden klasse. Jeg har dog alligevel nogle forskellige ting du kan prøve af med dem begge, for på den måde måske at finde ud af hvad du og de har lyst til. Du kan jo prøve at smile til dem, for så er det tit man kan mærke, om han bliver glad. Det kan også ske I har nogle fælles interesser, som du kan snakke med ham om, hvis du møder ham et sted. Endelig kan du måske sende en sød sms, hvis du har eller kan få hans nr.
Når man bliver kærester er det fordi man har følelser for hinanden, så selv om du skriver du kan være bange for, at der kunne komme kamp om Oliver, så er det jo ham der skal vælge, for selvom flere piger er vilde med ham er det kun ham, der bestemmer, hvem han gerne vil være kæreste med.
Hvis du kan komme til at få kontakt med Oliver og Bob og lære dem lidt mere at
kende, så tror jeg også du finder ud af, hvem du skal vælge som kæreste, hvis de også vælger dig.
Jeg håber du kan bruge mit svar
Hilsen Lisa